بلاگ

طناب نسوز چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد

طناب نسوز چیست؟

طناب نسوز چیست؟  

توصیه میشود برای رسیدن به پرسش ( طناب نسوز چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ کاربرد آن چیست ؟ ) وبلاگ زیر را مطالعه کنید. پکینگ نسوز یا طناب نسوز همان گونه که از نام آن پیداست همان آببند یا درزگیرهای نسوزی هستند. که به صورت درهم تابیده یا بافته شده به منظور آببندی و افزایش میزان استحکام مکانیکی دور شفت قرار میگیرند. میزان سایش بین قطعات را تا حد قابل توجهی کاهش میدهند.

 

ویژگی های طناب نسوز چیست؟

هرکدام از انواع پکینگ های نسوز با توجه به ساختاری که دارند ویژگی های منحصر به فردی دارند. طناب های نسوز مقاومت بالایی نسبت به دما های بالا دارند . همچنین مقاومت بالایی در برابر ساییده شدن ، کشیده شدن و خوردگی دارند . طناب های نسوز انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند . با این که تحمل دمای بسیار بالایی دارد از 980 تا 1260 درجه سانتی گراد اما وزن کمی دارد  .

 

کاربرد های طناب نسوز چیست؟

یکی از کاربرد های مهم آن آب بندی تاسیسات دریایی ، پمپ های فشار بالا در صنایع گازی ، نیروگاه ها ، صنایع فولاد ، صنایع ریخته گری و حتی آب بند حرارتی  در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی است . حتی در درزگیری در صنایع برق و درب کوره ها نیز کاربرد دارد .

 

طناب نسوز آزبست چیست؟

آزبست که در علم زمین شناسی به کانی نامهربان معروف است متریال اولیه بسیاری از صنعت نسوز را شامل میشود . طناب و نخ نسوز آزبست حتی با محدود تر شدن استفاده به دلیل مضرات زیست محیطی دارای کاربرد های فراوانی میباشد .

مهمترین ویژگی این محصول را باید عمر زیاد و دوام و بقای آن در حین مصرف در شرایط مختلف دانست.درحقیقت این نوع محصول نسبتاً به طور گسترده ای به نگهداری کم هزینه و راندمان بالا و بازده سازگارتر شناخته شده است.

انواع و اقسام مدل های مختلفی از این طناب آزبست نسوز وجود دارد .مانند طناب نسوز آزبسست گرد ، چهارگوش ، گرد غبار دار، چهار گوش غبار دار و … از نمونه های این آزبست نسوز می باشد .

طناب نسوز آزبست 

طناب نسوز سرامیک چیست؟

نخ سرامیکی یا طناب نسوز دسته ی دیگری از نخ های نسوز هستند که در بازار به رنگ سفید و بدون بو وجود دارند.

نخ های نسوز سرامیکی از  الیاف های آلمینیوم سیلیکات در اثر فشار بالا ساخته می شوند.

برای ساختن طناب نسوز سرامیکی ، چندین رشته از نخ های سرامیکی را به هم پیچ داده و تبدیل به طناب سرامیکی می کنند.

طناب های سرامیکی با توجه به نوع موادی که در آن ها به کار رفته است. ضخامت ، کارکرد و چگالی متفاوتی را دارند و بدون صورت ساده و سیم دار ساخته می شوند. که برای استحکام بیشتر از نوع سیم دار آن استفاده می شوند.

در حالت کلی طناب نسوز به سه دسته چهارگوش ، گرد و طناب نسوز به هم تابیده شده تقسیم میشود .

طناب نسوز سرامیکی 

 

طناب نسوز فایبر گلاس چیست؟

طناب فایبرگلاس که گاهی با نام نخ نسوز فایبر نیز شناخته می‌شود. محصولی تولید شده از الیاف قدرتمند فایبرگلاس است که با استحکام و تحمل حرارتی بالا، کاربردهای فراوانی در میان صنایع داشته و در زمره محبوب‌ترین طناب‌های نسوز قرار دارد.

طناب یا نخ فایبرگلاس، جزو محصولات پر کاربرد در میان صنعت‌گران است. که از الیاف شیشه یا همان فایبرگلاس و در ضخامت‌های گوناگون تابیده و در برخی موارد، بافته می‌شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت نخ فایبرگلاس، قیمت مقرون به صرفه آن می‌باشد. که باعث افزایش روزافزون استفاده از این محصول پر طرفدار شده است.

طناب فایبر گلاس به دو صورت بافته شده و تابیده شده تولید می گردد . انتخاب شیوه مناسب برای تولید این طناب، ارتباط مستقیمی با نیازهای موجود در محیط عایق بندی دارد. به این معنا که اگر انعطاف پذیری طناب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مهم‌تر از تراکم آن باشد، الیاف را به هم می‌تابند. حال آن که در برخی موارد، انسجام طناب در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد. در این شرایط، از شیوه بافتن الیاف نسوز استفاده می شود .

 

 

طناب نسوز چیست؟ نوع: فایبرگلاس 

حرف آخر

امیدواریم که شما از وبلاگ طناب نسوز چیست؟ راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …

 


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
ارتباط از طریق واتس اپ
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian
تولید محصولات سیلیکونی نسوز در فروشگاه اینترنتی سیلیکون نسوز گستر پاسیان

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران,نوار تسمه نقاله,کاربردهای پودر سیلیکون, نخ نسوز فایبرگلاس چیست

اروینگ سیلیکون , اورینگ سیلیکون, تسمه سیلیکون , چسب سیلیکون نسوز, خمیر سیلیکون نسوز, سیلیکون ورقه ای, قیمت ورق سیلیکونی نسوز, نوار سیلیکونی نسوز, واشر سیلیکونی, واشر سیلیکونی متری , ورق سیلیکونی برای زخم, ورق لاستیکی سیلیکونی, رنگ نسوز, رزین نسوز سیلیکونی, چسب نسوز سیلیکونی, لاستیک نسوز سیلیکونی, شیلنگ نسوز سیلیکونپارچه نسوز سیلیکونی, سیم و کابل نسوز ,  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *