بلاگ

پکینگ نسوز تفلون چیست؟ و انواع آن

پکینگ نسوز تفلون چیست؟

پکینگ نسوز تفلون چیست؟

پکینگ نسوز تفلون (طناب نسوز) چیست؟ طناب نسوز چه ویژگی هایی دارد؟ انواع پکینگ نسوز کدام است؟ از طناب نسوز در کدام صنایع استفاده میشود؟ از جمله سوال های پر تکراری هستند  که ما در این وبلاگ به آن ها میپردازیم.

پکینگ نسوز یا طناب نسوز همان طور که از نام آن پیداست همان آببند (درزگیر) های نسوزی هستند که به صورت درهم تابیده یا بافته شده به منظور آببندی و افزایش میزان استحکام مکانیکی دور شفت قرار میگیرند و میزان سایش بین قطعات را تا حد قابل توجهی کاهش میدهند.

 

انواع پکینگ نسوز کدامست؟

طناب های نسوز بسته به کاربردی که دارند در انواع مختلفی از نظر شکل ظاهری (چهار گوش و گرد) و مواد اولیه طراحی و تولید میشوند که در ادامه به برسی و معرفی هرکدام از آنها میپردازیم.

پکینگ نسوز چیست؟

 

پکینگ نسوز تفلونی

پکینگ نسوز تفلون یا همان پکینگ تفلونی (PTFE) از جمله ساده ترین و قدیمی ترین انواع پکینگ نسوز به حساب می آید این آببند همان طور که از نام آن مشخص است از ترکیب تترا فلورو اتیلن یا همان تفلون تشکیل شده است که در دو نوع پکینگ تفلون خالص و پکینگ تفلون روغنی تولید میشود.

  1. پکینگ تفلون خالص: این آببند به طور کامل از الیاف تفلون خالص بافته میشود و دارای ضریب اصطکاک پاینی میباشد.
  2. پکینگ تفلون روغنی: این آببند از الیاف تفلونی آغشته به روغن سیلیکون بافته میشود.

 

پکینگ نسوز تفلون گرافیت

پکینگ نسوز تفلون گرافیت از جمله آببند های نسوز ترکیبی میباشد که از الیاف تفلونی آغشته به گرافیت تشکیل شده است به بیان ساده تر پکینگ های نسوز تفلون گرافیت از نخ های نسوز تفلونی به همراه لایه گرافیت به صورت چهار گوش یا مربعی بافته میشوند.

 

پکینگ نسوز آرامید

پکینگ های نسوز آرامید (کولار) از گران قیمت ترین و با ارزش ترین انواع پکینگ نسوز به حساب می آیند که بسته به کاربرد های مختلفی که دارند در انواع گوناگون تولید میشوند. در برسی مهمترین ویژگی های پکینگ های آرامید میتوان به مقاومت بالا در برابر سایش و کشش اشاره کرد.

 

پکینگ نسوز گرافیت خالص

پکینگ های نسوز گرافیت خالص از نخ گرافیت منبسط شده با گرافیت با خلوص 99 درصد تشکیل شده است. وجود بافت داخلی سیم اینکونل دارای نیکل 70 درصد و مواد افزودنی دیگر در کنار بافت مورب پکینگ های نسوز گرافیت خالص موجب افزایش قابلیت کشش در این نوع آببند شده است.

 

پکینگ نسوز آزبست

پکینگ آزبست تفلون یا پکینگ شیر تفلون از جدید ترین انواع پکینگ نسوز میباشد که از ترکیب الیاف آزبست آغشته شده به کامپاند تفلون خالص یا همان PTFE در کنار روغن سیلیکون تشکیل شده است. قابلیت تحمل دما تا 500 درجه سانتیگراد در کنار قیمت مناسب از مهمترین ویژگی های این نوع آببند های نسوز میباشد.

 

پکینگ نسوز تفلون گرافیت آرامید

این نوع آببند های نسوز از ترکیب نخ تفلون گرافیت در کنار آرامید بافته شده تشکیل شده اند. در واقع پکینگ های نسوز تفلون گرافیت آرامید دار از مهمترین و ارزشمند ترین محصولات نسوز به حساب می آیند که بسته به ویژگی های منحصر به فردی که دارند در بسیاری از صنایع عام و خاص مورد استفاده قرار میگیرند.

 

پکینگ نسوز تفلون آببندی

پکینگ نسوز تفلوت آببندی با نام هایی همچون تفلون های چسب دار یا تفلون های آدامسی نیز شناخته میشوند. این نوع آببند ها از تفلون (PTFE) منبسط شده تشکیل شده است که در دو نوع پکینگ تفلونی چسب دار با سطح مقطع دایره ای و چهار گوش طراحی و تولید میشوند.

 

پکینگ نسوز تفلون آرامید

پکینگ های نسوز تفلون آرمید از ترکیب نخ نسوز تفلونی با آرامید تشکیل شده است که همین امر موجب میشود تا این نوع آببند از ضریب اصطکاک بسیار بالایی برخوردار باشد. از دیگر ویژگی های این نوع آببند نسوز میتوان به مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و کشش اشاره کرد.

 

آشنایی با ویژگی های پکینگ نسوز

هرکدام از انواع پکینگ های نسوز با توجه به ساختاری که دارند ویژگی های منحصر به فردی دارند که در لیست زیر به معرفی برخی از مهمترین ویژگی های پکینگ های نسوز میپردازیم.

  1. قابلیت استفاده در دما های بالا
  2. مقاومت در برابر سایش
  3. مقاومت در برابر کشش
  4. مقاومت در برابر خوردگی
  5. انعطاف پذیری مطلوب
  6. و …..

پکینگ نسوز چیست؟

پکینگ نسوز چه کاربردی دارد؟

  1. آببند حرارتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  2. آببندی نیروگاه ها
  3. آب بندی تاسیسات دریایی
  4. آب بند پمپ های فشار بالا در صنایع گازی
  5. درز گیر در صنایع برق
  6. درز گیر درب کوره
  7. آب بند در صنایع ریخته گری
  8. آببند در صنایع فولاد
  9. و بسیاری دیگر از صنایع خاص

 

حرف آخر

امیدواریم که شما از وبلاگ پکینگ نسوز تفلون چیست؟ و انواع آن راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …

 


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
ارتباط از طریق واتس اپ
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian
تولید محصولات سیلیکونی نسوز در فروشگاه اینترنتی سیلیکون نسوز گستر پاسیان
سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله,کاربردهای پودر سیلیکون, نخ نسوز فایبرگلاس چیست
اروینگ سیلیکون , اورینگ سیلیکون, تسمه سیلیکون , چسب سیلیکون نسوز, خمیر سیلیکون نسوز, سیلیکون ورقه ای, قیمت ورق سیلیکونی نسوز, نوار سیلیکونی نسوز, واشر سیلیکونی, واشر سیلیکونی متری , ورق سیلیکونی برای زخم, ورق لاستیکی سیلیکونی, رنگ نسوز, رزین نسوز سیلیکونی, چسب نسوز سیلیکونی, لاستیک نسوز سیلیکونی, شیلنگ نسوز سیلیکونپارچه نسوز سیلیکونی, سیم و کابل نسوز , 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *