بلاگ

لاستیک پلی استر چیست

لاستیک پلی استر چیست

رزین پلی استر چیست ؟

لاستیک پلی استر چیست, لاستیک پلی استر یکی از مهمترین لاستیک های صنعتی است که کاربرد های بسیار فراوانی دارد . Polyester از دانه های خرد لاستیک به همراه رزین پلی استر تشکیل شده است که بیشتر در مجسمه سازی و تولید سنگ مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.
رزین پلی استر به همراه دانه های خرد لاستیک ، در کوره پخت قرار گرفته و با هم ترکیب می شوند . هنگامی که لاستیک یک پارچه از کوره بیرون می آید ؛ مولکول های پلی استر و لاستیک به یکدیگر نزدیک شده و محصولی یکپارچه را تشکیل می دهند . لاستیک پلی استر یکی از معروف ترین لاستیک ها در زمینه مقاومت در برابر کشش و سایش می باشد .

در بین محصولات لاستیکی محصولاتی که با لاستیک پلی استر ساخته شده اند از مقاومت کششی و سایشی بالاتری برخوردار می باشند.

اگر بخواهیم از ویژگی بارز این محصول برایتان بگوییم این است که عایق حرارتی بسیار خوبی هستند و می توانند در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد دوام بیاورند. همچنین به عنوان عایق الکتریکی بسیار خوب می توان از آن ها استفاده نمود.

پلی‌استر لیفی گرمانرم (thermoplastic fiber) است و دراثر حرارت تغییر حالت می‌دهد درحالی‌که در دمای بالا مشتعل می‌شود. پلی‌استر بالاترین سختی و مدول کشسانی و هاشتبا جذب آب کم و حداقل جمع شدگی در اثر حرارت نسبت به الیاف مصنوعی دیگر را دارد.

پلی‌استر غیراشباع (UPR) رزین ترموست است که فایبرگلاس‌های تقویت‌شده از پلی‌استر غیراشباع کاربردهای گسترده‌ای در بدنهٔ قایق‌ها و قسمت‌هایی از بدنهٔ خودروها دارد.

لاستیک پلی استر چیست

لاستیک پلی استر چیست

ویژگی های رزین پلی استر

مقاومت در برابر حرارت ( تا 120 درجه سانتیگراد ) ، انتقال حرارتی بسیار کم ، عایق جریان الکتریسیته ، مقاومت و حفظ ساختار در دما های زیر صفر ( تا منفی 50 درجه سانتیگراد ) ، تحمل فشار تا 6490 (پی اس آی ) ، مقاومت در برابر اشعه های مخرب مثل فرابنفش ، مقاومت در برابر کشش و سایش ، و ده ها ویژگی دیگر اشاره کرد که سبب می شود تا این محصول ، لقب پر مصرف ترین لاستیک صنعتی را به خود احتصاص دهد.

کاربرد لاستیک پلی استر 

  • مورد استفاده در بازو های مکانیکی در سیالات پر فشار و لنت های لاستیکی
  • کاربردی در بسته بندی ایزوله جعبه سیاه هواپیما
  • مناسب برای تولید قطعات لاستیکی پر فشار
  • مورد استفاده جهت لوله کشی پر فشار
  • در لنت های پلاستیکی از این نوع لاستیک ها استفاده می شود.
  • جعبه سیاه هواپیما را با این ماده می توان به صورت ایزوله شده بسته بندی کرد.
  • در سیالات پر فشار و لنت های بازوهای مکانیکی کاربرد دارد.
  • اگر نیاز است قطعات لاستیکی پر فشارتولید کنیم می توانیم از لاستیک پلی استر استفاده نماییم.
  • در لوله کشی های پر فشار استفاده از تجهیزات ساخته شده با لاستیک پلی استر بسیار رایج است.
  • انواع واشر های آب بندی با کیفیت را می توان با این لاستیک ها تولید نمود.
  • برای ساخت پنل های تهویه هم از این ماده می توان استفاده نمود.

خواص رزین پلی استر

الیاف های پلی استر میتوانند بسیار طویل، پایدار و قوی باشند. الیاف این محصول نسبت به پارچه های سنتی مانند پنبه مزایای بسیاری دارد. این مواد جاذب رطوبت نیستند اما روغن را جذب می کنند. این ویژگی باعث می شود که پارچه های پلی استر برای کاربردهای که در تماس با آب و خاک هستند مناسب باشد. علاوه بر این از این مواد برای کاربردهای نسوز نیز استفاده می شود. این پارچه ها به راحتی قابل رنگرزی هستند.

الیاف polyester یک عایق مناسب و غیر آلرژی زا است، بنابراین از این ماده برای پر کردن بالش، لحاف، و کیسه خواب نیز می‌توان استفاده کرد.

این محصول را می توان در دو دسته ترموپلاستیک و ترموست تقسیم بندی کرد. پلیمرهای ترموپلاستیک خود به polyester آروماتیک خطی (الیاف و فیلم های پلی استر)، الاستومرها (بلوک های کوپلی استر)، polyester کریستالی مایع، پلاستیک های مهندسی، polyester آلیفاتیک و پلی(آلکانوات های هیدروکسیل) طبقه بندی می شوند.

ساختار پلی استر

این مواد به دسته از پلیمرها گفته می شود که در نتیجه پلیمریزاسیون دی الکل با دی اسید (یا دی استر) تولید می شود. همه این مواد در ساختار شیمیایی خود دارای شاخه استر (-coo-) هستند. به طور مثال واکنش پلیمرزاسیونی که منجر به تشکیل پلی اتیلن ترفتالات به عنوان پرکاربردترین polyester می شود به صورت زیر است.

انواع پلی استر

ترکیب فوق یک ماده ی شیمیایی است که از دو کلمه Poly به معنای زیاد و ester که یک ترکیب شیمیایی آلی پایه ای است تشکیل شده است.

ماده اصلی مورد استفاده در ساخت این محصول اتیلن است که از نفت حاصل می شود. این ماده با استفاده از چندین روش قابل تولید است.

روش مورد استفاده به فرم نهایی مورد نظر بستگی دارد. چهار فرم اصلی این ماده عبارتند از filament، staple، tow و fiberfill. در فرم filament ، هر رشته فیبر به صورت مداوم در طول رشد می کند و پارچه هایی با سطح صاف تولید می کند.

فرم staple،در واقع همان فرم filaments که در اندازه های از قبل تعیین شده برش داده می شود. این فرم از polyester به راحتی با الیاف دیگر نیز ترکیب می شود.

tow به فرمی گفته می شود که در آن رشته ها به طور مداوم در هم تنیده می شوند. Fiberfill شکلی از polyester است که بسیار حجیم است و به همین خاطر در ساخت لحاف، بالش و لباس بیرون مورد استفاده قرار می گیرد. دو فرم از این ماده که بیشتر از همه مورد استفاده قرار می گیرد filament , staple هستند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *