بلاگ

لاستیک ضد اسید چیست

لاستیک ضد اسید چیست

معرفی لاستیک ضد اسید

لاستیک ضد اسید چیست, درباره لاستیک ضد اسید باید گفت که یک نوع لاستیک مصنوعی است که در برابر اسید و نیز خورنده اسید و باز مقاومت بالایی دارد. چگالی لاستیک ضد اسید بالا می­باشد.

این محصول قادر است از دما منفی سی درجه سانتیگراد تا مثبت صدوبیست درجه سانتیگراد را تحمل کند. لازم است بگوییم که استفاده از این محصول برای دستگاه ­هایی که در تماس مواد شیمیایی اسید و باز، آب شور هستند بسیار عالی عمل می­باشد.

لاستیک ضد اسید دارای گوگرد است و در برابر اکسیژن، ازن و همچنین هوا پاک بسیار مقاوم می­باشد. این لاستیک همراه با پراکسید، برای طیف گسترده­ ای از دما و نیز برای دوام شیمیایی بالا مورد استفاده قرار می­گیرد. لاستیک ضد اسید در دما گفته شده هم حالت و شکل خود را حفظ کرده و خاصیت ارتجاعی این محصول سبب مهار لرزش در ماشین صنعتی و نیز کمک فنرها می­شود.

لاستیک ضد اسید نسبتا سخت و متراکم است اما باید گفت که دارای انعطاف­ پذیری مطلوبی می­باشد. ضخامت این لاستیک بین 2 تا 10 میلی­متر است و هرچه ضخامت ورقه بیشتر باشد مقاومتش و استحکام این محصول بیشتر می­شود.

این لاستیک به علت داشتن خصوصیات عالی از محبوبیت بسیاری در بین مصرف­ کنندگان و خریداران برخوردار است که در ادامه به برخی از کاربردهای این محصول و ویژگی­ های آن اشاره خواهیم کرد.

لاستیک ضد اسید چیست

EPDM چیست؟

لاستیک ضد اسید چیست

درمورد EPDM میتوان گفت که یک پلیمر است که در صنایع زیاد و متفاوتی میتوان از آن استفاده کرد. این EPDM یک لاستیک مصنوعی می­باشد که دارای مقاومت بسیار بالایی است باید گفت که در صنایع خودروسازی و ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد.

باید اشاره کرد که این محصول در سال 1962 کشف شده است و به منظور عایق پشت بام از آن استفاده شده است. باید اشاره کرد که به علت گران بودن قیر یا ایزوگام از این ماده بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفت و در صنایع گسترده و متفاوتی از این محصول میتوان استفاده کرد.

امروزه میتوان از EPDM در درزگیرها، واشر، محصولات لاستیکی استفاده کرد زیرا در برابر عوامل خارجی و محیطی بسیار عایق عمل می­کند. این محصول در جهان بسیار پرمصرف است و همچنین لاستیک های تولید شده از این محصول هم طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو مواد پرمصرف و پرکاربرد شناخته شده اند.

درمورد نوار لاستیک ضداسید باید گفت که در پالایشگاه های نفت ونیروگاه ها بسیار زیاد کاربرد دارد. باید اشاره کرد که این محصول در برابر مواد شیمیایی، گرما، خورشید، جریان الکتریکی، گازهای مضر، اشعه فرابنفش بسیار مقاوم عمل می­کند و در تماس با این مواد یا در اثر حرارت خواص خود را از دست نداده و حالت خودرا حفظ می­کند.

در فرمول شیمیاییEPDM یک زنجیره اصلی وجود دارد در این زنجیره اصلی یک کوپلیمر نامنظم شامل اتیلن و پروپیلن وجود دارد که باید گفت این محصول قابلیت پخش شدن را ندارد برای همین از این محصول میتوان در تولید انواع واشر و یا دیگر محصولات لاستیکی استفاده کرد.

نکته قابل توجه این است وزن مولکولی این پلیمر با پلیمریزاسیون میتوان آن را تغییر داد. این ماده دارای مقاومت کششی بسیار خوبی دارد.

درمورد EPDM باید گفت که سطح الاستیسیته بسیار زیادی دارد و پایداری حرارتی این ماده بسیار خوب می­باشد. باید دانست که حلالیت این ماده در برابر حلال های آروماتیک و همچنین برخی از کربن ها بسیار ضعیف بوده و اما باید اشاره کرد که در برابر حلال های قطبی مانند الکل و کتون دارای مقاومت بسیار خوبی است.

کاربردهای لاستیک ضد اسید

  • لاستیک ضد اسید در پتروشیمی، نیروگاه ها، سکو نفتی، صنایع الکترونیک، صنایع نظامی بسیار کاربرد دارد.
  • از لاستیک ضد اسید به عنوان عایق یخچال فریز و رادیاتور نیز میتوان استفاده کرد. نکته قابل توجه درباره این محصول این است که حتی اگر در شرایط دمایی و تغییرات دمایی زیاد هم قرار گیرد شکل خود را حفظ کرده و دارای دوام بسیار بالایی در طول مدت زمان استفاده می­باشد.
  • این محصول دارای ساختار ویژه ای بوده که آن را در برابر فرسوده شده و پیری به علت داشتن خاصیت ارتجاعی بسیار خاص نشان می­دهد.
  • در تولید لباس های آزمایشگاهی که در معرض تماس با مواد شیمیایی هستند میتوان از این لاستیک استفاده کرد.
  • لازم به ذکر است که در تولید انواع واشر، و همچنین قطعات که در محیط های حاوی مواد شیمیایی کار می­کنند، میتوان استفاده کرد.
  • در موتور ماشین، تولید باتری نیز از لاستیک ضد اسید میتوان استفاده کرد.

دلایل محبوبیت لاستیک ضد اسید

  • به علت انعطاف پذیری بسیار بالا از این لاستیک ضد اسید استفاده می­شود.
  • ترکیبات شیمیایی لاستیک ضد اسید سبب شده است که این محصول در برابر ترک خوردگی و نیز تغییر رنگ ناشی از قرار گرفتن این محصول در معرض ازن و نیز اشعه یو وی بسیار مقاوم می­باشد.
  • اگر لاستیک ضد اسید در معرض عناصر خشن آب و هوایی، در فضا باز باشد، برای مدت زمان طولانی مقاوم است و دوام میاورد.
  • لاستیک ضد اسید در برابر آب غیر قابل نفوذ است و حتی در صورت بارندگی شدید نیز مقاوم است و تغییر نمی­کند.
  • این محصول ضد آب ترین لاستیک موجود در بازار است و در فضاهای باز نیز میتوان از آن استفاده کرد.
  • لازم به ذکر است که این لاستیک دارای خواص مکانیکی عالی و بسیار مقاوم در برابر سایش می­باشد.
  • در برابر بخار آب بسیار مقاوم عمل می­کند.
  • این محصول در برابر اشعه ماورا بنفش، ازن، شرایط آب و هوایی و همچنین فروسدگی و پیری بسیار مقاوم عمل خواهد کرد.
  • این لاستیک دارای مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی مانند مایعات قطبی نیز می­باشد.
  • لاستیک ضد اسید دارای رسانایی الکتریکی پایین و همچنین عایق الکتریکی بسیار خوب می­باشد.
  • این محصول می­تواند به راحتی به فلزات بچسبد

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید..


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *