بلاگ

شیلنگ سیلیکونی پزشکی

شیلنگ سیلیکونی پزشکی

معرفی کلی شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی پزشکی, شلنگ سیلیکونی یکی از محصولات پرکاربرد در بسیاری از صنایع و فعالیت های خدماتی و پزشکی می باشد. این وسیله آزمایشگاهی به دلیل مشخصات ساختاری منحصر به فردی که دارد در بسیاری از فعالیت های آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

این وسیله به دلیل اینکه از بو و طعم خاصی برخوردار نمی باشد در انتقال مایعات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی در این وسیله آزمایشگاهی از انتقال طعم و بوی مازاد به مواد مایع جلوگیری می نماید. شما به راحتی می توانید این محصول کاربردی را در اندازه ها و سایز های مختلف تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

یکی از مهمترین کاربرد های این وسیله آزمایشگاهی در محیط های علمی انتقال مایعات کاربردی مانند الکل های صنعتی و آب مقطر می باشد.

شیلنگ سیلیکونی پزشکی

بررسی برخی ویژگی های این محصول

همانگونه که در متن نیز بدان اشاره نمودیم این وسیله آزمایشگاهی در واقع فاقد بو و طعم خاصی می باشد. یکی از موادی که به راحتی می تواند طعم و بوی مواد گوناگون را به خود جذب نماید الکل های صنعتی می باشند. در نتیجه در زمان انتقال آن باید از ماده ای که فاقد رنگ و بوی خاصی می باشد استفاده نمود.

شلنگ سیلیکونی از مهمترین ابزاری می باشد که برای این منظور مناسب است و در نتیجه برای انتقال مواد حساس مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این وسیله آزمایشگاهی به راحتی قادر به مقاومت در برابر عوامل طبیعی، نور فرابنفش و حتی رطوبت می باشد.

حتی نمونه های جدیدی از این محصول تولید شده است که به راحتی قادر به مقاومت در برابر انواع میکروارگانیسم ها نیز می باشد.

آشنایی با کاربرد شلنگ سیلیکونی

برای ساخت این نوع شلنگ ها از سیلیکون 100 درصد خالص استفاده می کنند. علت این موضوع که استفاده از شلنگ سیلیکونی در آزمایشگاه های صنایع دارویی و غذایی رایج است را می توان غیر سمی بودن، نداشتن بو و مزه، سختی بالا، استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر میکروب ها و قارچ ها و … نام برد.

در واقع این ویژگی ها باعث شده است تا با اطمینان خاطر در چنین صنایعی برای انتقال سیالات از ظرفی به ظرف دیگر از شیلنگ سیلیکونی استفاده کرد.

در رابطه با نوع سیال مورد جابجایی باید این نکته را در نظر گرفت که ضخامت شیلنگ باید متناسب با خواص سیال در نظر گرفته شود تا مشکلی در جابجایی آن به وجود نیاید.

 جنس شیلنگ سیلیکونی چیست؟

با توجه به نوع سیالی که از داخل شیلنگ عبور می کند و دما و فشار کاری نوع متریال انتخابی باید مناسب باشد.
اصولا برای تولید این دسته از محصولات از دو نوع سیلیکون HTV و RTV استفاده می شود. سیلیکون نوع RTV ضد روغن نبوده و از این جهت برای مصارف در تماس با روغن مناسب نمی باشد.
اما نوع HTV مقاومت خوبی در برابر روغن داشته که مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما، مواد شیمایی را دارا بوده و خواص الکتریکی و مکانیکی خوبی دارد.

چرا شیلنگ سیلیکونی برای پزشکی مناسب است؟

شاید در نگاه اول بگویید هر نوع جنسی برای تجهیزات پزشکی می تواند کارایی داشته باشد،اما با بررسی شرایط و ویژگی های استفاده می توان به اصل این امر پی برد.
تجهیزات و ابزارهای پزشکی می بایست در شرایط بدون آلودگی و عوامل بیماری زا به کار گرفته شوند.
بهترین پیشنهاد برای این نوع مصارف، استفاده از شلنگ های سیلیکونی می باشد.
بدون بو بودن آن ،تحمل دمای بالایی که عوامل بیماریزا قادر به تحمل آن نیستند و غیر سمی بودن این نوع شیلنگ ها موجب انتخاب آن شده است.

شیلنگ سیلیکونی برای صنعت پزشکی

هنگامی که صحبت از نجات جان یک فرد یا انجام هر گونه اقدامات پزشکی می شود، ابزار پزشکی و جراحی نقش اساسی دارند. این ابزارها و تجهیزات می تواند هر چیزی باشد، از سیستم های نظارت دیجیتال پیچیده گرفته تا سرنگ ها و قیچی های کوچک. ابزارهای مورد استفاده در هر محیط مراقبت های بهداشتی باید با استفاده از ماشین آلات دقیق و قطعات با کیفیت بالا ساخته شوند زیرا نمی توانند هیچ نقصی داشته باشند.

یکی از اجزای اصلی مورد استفاده در ابزار و تجهیزات پزشکی، محصولات سیلیکونی است. لوله های سیلیکونی به دلیل زیست سازگاری منحصر به فرد و دوام فیزیکی خود، نقش اساسی در تعداد بی شماری از کاربردهای بهداشتی مانند پمپ های تغذیه، تجهیزات توزیع دارو، کاتترها، تجهیزات تشخیصی، منیفولدهای انتقال مایع یکبار مصرف و مجموعه های بسته، واشر فیلتراسیون، دیالیز ایفا می کنند.

دسته بندی های شیلنگ های سیلیکونی

شیلنگ های سیلیکونی را می‌توان بر اساس نوع و کاربرد آنها، دسته بندی کرد. انواع شیلنگ سیلیکونی شامل شیلنگ سیلیکونی رنگی صنعتی، شیلنگ سیلیکونی شفاف پزشکی و شیلنگ سیلیکونی غذایی است.

می‌توان گفت شیلنگ های پزشکی سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند؛ به دلیل ویژگی های منحصربفرد سیلیکون، در برنامه های مختلف مانند شیلنگ های یکبار مصرف فله، کاتتر و کانول و سیستم های انتقال دارو استفاده می شود.

دسته بندی شیلنگ سیلیکونی بر اساس کاربرد آن را می توان به خودرو، الکترونیک، پزشکی، مواد غذایی و سایر موارد تقسیم کرد. بخش دیگر شامل بیوتکنولوژی و کاربردهای شیمیایی است.

شیلنگ سیلیکونی پزشکی برای قطعات دستگاه های پزشکی، لوله پزشکی، طراحی باکتریوستات و استفاده های آزمایشگاهی و دارویی، ایمنی را تضمین می کند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید..


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *