بلاگ

فلنج و واشر چیست

فلنج و واشر چیست

فلنج چیست ؟

فلنج و واشر چیست, فلنج ها قطعاتی فلزی به منظور اتصال بین پمپ ها، شیرها، لوله ها و سایر قسمت ها برای تشکیل یک سیستم لوله کشی می باشند. فلنج ها معمولاً برای اتصال جوش داده شده یا به وسیله پیچ و مهره و یک واشر، پیچ می شوند تا یک اتصال محکم و ایمن را ایجاد کنند.

استفاده از فلنج امکان نگهداری و تعمیر آسان سیستم لوله کشی را می دهد؛ بدین گونه که به جای بیرون آوردن کل لوله برای بازرسی، می توان قسمت کوچک تر لوله را بررسی کرد تا با کمک فلنج عیب را پیدا کرد. نقطه اتصال فلنج امکان تقویت سیستم و همچنین تمیز کردن لوله و بازرسی آسان را فراهم می کند.

واشر چیست؟

واشرهای درزگیر، یک مهر و موم بدون هوا بین بست ها و سطوح ایجاد می کنند. این اتصال به عنوان واشر لاستیکی یا واشر آب بندی نیز شناخته می شود، از نشت در اطراف وسایل لوله کشی، سیستم های ترمز و کاربری های هیدرولیک جلوگیری می کند. واشرهای لاستیکی، هنگامی که با بست های سقفی و جانبی نصب می شوند، منجر به کاهش لرزش و صدا در سیستم های مورد نظر می شوند.

صدا یکی از عوارض ناخوشایند تجهیزات صنعتی است که با آلودگی که ایجاد می کند می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند. بنابراین واشرهای باکیفیت می توانند در کاهش این عارضه بسیار کاربردی عمل کنند. در مقابل این اتصال همچنین می تواند لرزش در برخی سیستم ها را نیز کاهش دهد.

فلنج و واشر چیست

معرفی انواع فلنج

فلنج ها با توجه به کاربردی که دارند انواع متفاوتی نیز دارند. در زیر انواع فلنج را مشاهده می کنید:

  • فلنج گردن دار جوشی
  • فلنج اسلیپان
  • فلنج جوشی ساکتی
  • فلنج لب جوینت یا لبه دار
  • فلنج ته کوب
  • فلنج رزوه‌ای یا پیچی
  • فلنج کور
  • فلنج ساده

انواع واشر و فلنج

گسکت در طیف وسیعی از صنایع و محصولات تخصصی و تولید کنندگان ، انواع واشر و فلنچ برای تعمیرات و نگهداری قطعات لازم است که به واشر درزگیری یا درزبندی نیز معروف است .

واشر در زمینه هاب بسیاری کاربرد دارد اما زمینه تخصصی استفاده از آن عبارتند از : کشاورزی ، خودرو ، زمینه های الکترونیکی ، مهندسی ، آبیاری ، نفت ، پمپ و غیره . با توجه به تنوع جنس واشر و اندازه ی آن و همچنین شرایط کار واشر و فلنچ که شامل نقشه کار ، محیط کار ، دمای موجود ، اسیدی و یا بازی بودن و حتی مرطوب بودن محیط ؛ تولید واشر و فلنچ نیازمند وجود کادر مجرب و لوازم مخصوص می باشد .

سیلیکون نسوز با  توجه به استاندارد های جهانی ، مفتخر است که قادر به تولید انواع واشر و فلنچ ؛ با هر نوع نقشه ، سایز و جنس می باشد . لازم به ذکر است که کیان صنعت پاسارگاد قادر به تولید انواع قالب اعم از ماتریس و تیغه ای می باشد .

کاربرد واشر و فلنج

جایگزینی واشر قدیمی یا فرسوده – جلوگیری از نشت – آب بندی انواع قطعات – استفاده در انواع تعمیرات خانگی

واشر پلاستیکی جهت آب بندی بین دو فلنج که میتواند با سوراخ و بدون سوراخ جهت عبور پیچ باشد.

مزایای استفاده از فلنج

از فلنج ها به عنوان دومین اتصال پر کاربرد پس از جوشکاری یاد می شود. اما چه دلایلی فلنج ها را این چنین پر کاربرد کرده است؟ برخی از مهم ترین مزایای فلنج ها به شرح زیر می باشد:

1. مونتاژ آسان در فضاهای تنگ که در صورت نصب اتصالات سنتی، آچارها ممکن است فاصله نداشته باشند. آنها با گشتاور متوسط راحت تر مونتاژ می شوند.

2. چقرمگی یا استحکام فلنج وقتی لوله تحت فشار یا تنش است بسیار مناسب می باشد. دوام به سازگاری فلنج و طراحی فلنج با لوله ها و استحکام مواد بستگی دارد.

3. فلنج ها باعث کنترل اتصالات لوله‌های بزرگی که در آنها فشار زیاد، لرزش یا فشار ضربه ای وجود دارد، می شوند.

4. فلنج ها امکان نگهداری آسان در خطوط صلب مانند لوله های فلزی یا لوله های پیوسته را فراهم می کنند.

5. استفاده از فلنج، احتمال شل شدن قطعات در کاربردهای سخت هیدرولیکی را کاهش می دهد.

کلاس و استاندارد فلنج ها

فلنج ها به انواع گوناگونی تقسیم بندی شدند که هر یک ویژگی های عملکردی خاص خود را دارا می باشند. اما تمام این فلنج های یاد شده در یک نقطه مشترک بوده و آن هم استانداردهای ساخت و استانداردهای فنی می باشد.

استانداردهای مختلفی وجود داشته که فلنج ها را طبقه بندی می کنند و هر یک معیارها و الزاماتی را برای آنها در نظر گرفته اند. کلاس و استاندارد فلنج ها به شرح زیر می باشند:
استاندارد ASME B16.5 فلنج های فولادی را در سایزهای یک دوم تا 24 NPS و کلاس فشار 150 تا 2500 طبقه بندی می کند.
استاندارد ANSI B16.47 که مربوط به فلنج های فولاد با قطر بالاست، شامل فلنج های با قطر 26 تا 60 NPS می باشد.
استاندارد BS 10 اندازه فلنج ها را بر حسب میلی متر مشخص می کند که شامل فلنج های برجسته، ساده، یکپارچه ریخته گری یا اچ شده و فلنج های جوشکاری گلودار می باشد.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید..


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *