بلاگ

واشر اسپیرال چیست

واشر اسپیرال چیست

واشر اسپیرال

واشر اسپیرال چیست, واشرها وظیفه آب بندی را بر عهده دارند و از واشرهای اسپیرال برای ایجاد آب بندی ثابت بین دو طرف فلنج استفاده می شود و این محصول در شرایط مختلف می تواند عملکرد خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال، نوع واشر اسپیرال مورد استفاده در مقادیر مختلف فشار و دما متفاوت است.

واشر اسپیرال باعث می شود که فضاهای میکروسکوپی و بی نظمی روی سطوح فلنج توسط یک واشر مخصوص پر شده و شکل بگیرد. این محصول برای ذخیره سازی مایعات و گازها طراحی و استفاده می شود. اگر قرار است از نشتی جلوگیری شود، مهر و موم مارپیچ باید به درستی نصب شود و صفحات فلنج باید آسیب نبینند.

انواع واشر اسپیرال

واشرهای اسپیرال در انواع مختلفی طراحی و عرضه می شوند. یکی از مدل های واشر اسپیرال غیر فلزی است. در ساخت این مدل آب بندها از مواد ورق کامپوزیت استفاده می شود که برای طبقات کم فشار استفاده می شود و معمولا صاف و محدب هستند.

واشرهای غیر فلزی اغلب از الیاف آرامید یا الیاف شیشه با استفاده از گرافیت و غیره ساخته می شوند. این سبک از واشرها برای فلنج های تخت انتخاب مناسبی است و به عنوان حلقه زیرین مدل های برآمده نیز استفاده می شود. واشر مارپیچ غیر فلزی در اندازه ها، مواد، ابعاد و مارک های مختلف رتبه بندی می شود.

نوع دیگر واشر اسپیرال واشر فلزی است که از فلز یا ترکیبی از فلزات ساخته شده و دارای شکل و اندازه دلخواه می باشد. این مدل از واشرها از حلقه های معمولی RTJ ساخته شده است، بنابراین بر روی فلنج های مخصوص قرار می گیرد. زمانی که پروفیل ها به درستی انتخاب شوند و آب بندی به خوبی انجام شود، می تواند یک انتخاب قابل اعتماد باشد.

واشرهای حلقوی اسپیرال معمولاً به تماس اصلی خط متصل می شوند و به گونه ای طراحی می شوند که بین فلنج اتصال و واشر قرار گیرند. هنگامی که فشار روی رابط آب بندی است، نیروی پیچ مورد نیاز است و فلز نرم آب بند باید سخت تر در داخل ریزساختار جریان یابد. این نوع مهر و موم بسیار قوی و موثر است.

واشر اسپیرال چیست

ساختار گسکت اسپیرال چگونه است؟

گسکت اسپیرال وند دارای دولایه است. این محصول تشکیل شده است از فلز و نوعی مواد نرم که کار آن ها پر کردن لایه ها با ضخامت یکسان می باشد. لایه های مذکور به این صورت هستند که یکی از جنس فولاد ضد زنگ و دیگری از موادی مانند گرافیت، تفلون یا ازبست ساخته شده است. این که لایه دوم از چه موادی ساخته شود بستگی به محل نصب و به کارگیری گسکت دارد.

لایه های گسکت به صورت حرف V روی یکدیگر قرار گرفته اند. در واقع می توان گفت که این لایه به دور یکدیگر تابیده شده اند. همین شکل لایه ها به تحمل فشار بیشتر توسط گسکت ها کمک می نماید.

گسکت ها دو رینگ داخلی و خارجی هم دارند. رینگ داخلی در واشر اسپیرال باعث می شود تا آب بندی به درستی انجام شده و از طرفی فلنج دچار خوردگی نشود. در مورد رینگ خارجی هم می توان گفت که این رینگ جهت جای گیری مناسب در فلنج و افزایش دقت در نصب، اهمیت دارد. اطلاعاتی که در این بخش در اختیار شما قرار گرفت، تا حدودی به شما گفت که گسکت اسپیرال چیست و چه مشخصاتی دارد.

مشخصات گسکت اسپیرال وند

گسکت که در اصطلاح به آن واشر و یا درزبند نیز گفته می شود، برای آب بند کردن بین دو جسم قرار می گیرد. برای جلوگیری از نشتی در سیستم ها از گسکت (Gasket) بین فلنج ها استفاده می شود که با سفت کردن پیچ های فلنج تعادل بین آن ها برقرار می شود.

یکی از پر کاربردترین گسکت ها در صنعت گسکت اسپیرال وند می باشد که از دو لایه اصلی تشکیل می شود یکی از لایه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و لایه دیگر بنا به کاربرد آن در صنعت از ازبست، تفلون و یا گرافیت ساخته شده است.

این لایه ها با مقطع V شکل به دور هم تابیده شده اند که این عمل باعث می شود گسکت اسپیرال وند فشار بیشتری را تحمل کند. این گسکت از فلز و موادی نرم برای پر کردن لایه ها با ضخامتی یکسان تشکیل شده است و دارای دو نوع رینگ (رینگ داخلی و رینگ خارجی) می باشد که رینگ داخلی باعث آب بندی و جلوگیری از خورندگی فلنج می شود و رینگ خارجی برای جاگیری مناسب در فلنج و نصب با دقت و صحیح استفاده می شود.

گسکت اسپیرال وند از حلقه های فولادی تشکیل می شود که تا ضخامت 3.5 میلیمتر موجود می باشد. قابلیت ارتجاعی بودن در واشرها و مقاومت بالا باعث می شود در صنعت بسیار پر کاربرد و گزینه ی مناسبی باشد.

گسکت های اسپیرال وند به دلیل استفاده از چندین حلقه متوالی نوار فلزی و ادغام با نوار میانی دارای آب بندی مناسبی می باشد. گسکت اسپیرال وند یکی از انواع واشرهای پرکاربرد در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می باشد، بسته به ویژگی های مکانیکی نوار فلزی شکل داده شده به صورت فنری عمل می کند که در دما و فشار های متغیر انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهد.

این حلقه ها از جنس مناسبی ساخته شده است که می تواند فشار را تا 200 بار تحمل کند و محدوده دمایی 200- تا 1000 درجه سانتیگراد را در محیط های مختلف پوشش دهد.

گسکت یا واشر اسپیرال وند به دلیل قابلیت ارتجاعی مناسب در برابر فشار ناگهانی و شوک دمایی و یا ارتعاش، بسیار مقاوم می باشد و با وجود نصب سریع و آسان هیچ گونه آسیبی به فلنج وارد نمی کند.

گسکت مارپیچی اسپیرال وند تا سایز 60 اینچ در بازار موجود می باشد. گسکت های اسپیرال وند در کلاس های 150 و 300 همچنین گسکت های PN16 تا سایز های 10 اینچ آماده به تحویل می باشد، گسکت های با ابعاد خاص نیز قابل ارائه می باشد.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *