بلاگ

الیاف فایبر گلاس چیست

الیاف فایبر گلاس چیست؟

الیاف فایبر گلاس چیست, نوعی مواد که از بهم پیوستن چندین فیبر شیشه ای کوچک ساخته می شود، این رشته ها با استفاده از مواد شیمیایی به هم می چسبند و تبدیل به یک رشته محکم تر، با انسجام بیشتر می شوند.
الیاف های بافته شده دارای انسجام بیشتری هستند و برای فروش ابتدا الیاف های فایبر گلاس را به صورت بافته شده در می آورند و سپس آن را به فروش می رسانند.
الیاف های فایبر گلاس را می توان در اندازه های مختلف تولید و از آن استفاده کرد. این محصول را بعد از بافته شدن در اندازه کوچک تر می توان تبدیل به نخ های فایبر گلاس و کمی بزرگتر تبدیل به طناب های فایبر گلاس و در صورتی خیلی بزرگ تر باشد، تبدیل به پارچه های فایبر گلاس می کنند که نوع کار کرد این مواد با هم با توجه به حجم و اندازه شان متفاوت است.

الیاف های فایبر گلاس مقاوم در برابر ضربه و خوردگی هستند و مناسب برای کار های کار بردی می باشند.
از الیاف های شیشه ای فایبر گلاس، برای ساخت مخازن استفاده می کنند.
از الیاف های فایبر گلاس برای اپوکسی کردن استفاده می کنند و می توان این الیاف را یا به صورت دستی و یا با رزین ترکیب کرد. در واقع این الیاف ها به عنوان یک لایه ضربه نا پذیر عمل کند و در برابر ضربه و فشار مقاومت نشان می دهد.

الیاف فایبر گلاس چیست

انواع الیاف فایبرگلاس

در کنار این تقسیم‌بندی، الیاف فایبرگلاس را در یکی از شش گروه زیر نیز قرار می‌دهند که با داشتن ویژگی‌های یکسان، تفاوت‌های اندکی نیز دارند:

الیاف ای‌گلس؛ این نوع از الیاف فایبر، قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف با دمای بالا را دارند.
الیاف آرگلس؛ این الیاف، خواص مکانیکی مطلوب‌تری نسبت به نوع ای‌گلس داشته و بیشتر برای تولید کامپوزیت ساختمانی به کار گرفته می‌شود.
الیاف اس‌گلس؛ این عضو از خانواده الیاف شیشه، مقاومت بهتری در برابر کشش، سایش، و پارگی داشته و اغلب در ساخت کامپوزیت‌های مهندسی کاربرد دارد.
الیاف سی‌گلس؛ محصولات تولید شده از این الیاف را به واسطه مقاومت شیمیایی بالا، بیشتر در محیط‌های آزمایشگاهی می‌بینیم.
الیاف ای‌سی‌آرگلس؛ این نوع از الیاف فایبرگلاس، عملکرد بسیار خوبی در محیط‌های اسیدی دارند.
این امر باعث شده تا کارخانه‌های مواد شوینده، اصلی‌ترین مشتریان محصولات تولید شده از آن باشند.

الیاف ای‌آرگلس؛ حفظ بازده در محیط‌های اسیدی و قلیایی، این الیاف را مناسب به کارگیری در حوزه داروسازی نموده است.
همان طور که قبل‌تر نیز اشاره شد، الیاف فایبرگلاس، ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری دارند و کیفیت این مزایا، در برخی انواع آن متفاوت می‌باشد.

ویژگی‌های الیاف فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس از ترکیب شیشه و مواد رزین ساخته می‌شود به‌همین دلیل در برابر مواد شیمیایی و اشعه‌های یو وی کاملا مقاوم است. استفاده از این نوع فیبرها در صنایع مختلف کاملا نظر اختصاصی به صرفه بوده و در شکل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود و البته وزن این نوع الیاف ها کمی بالاتر از مقاومتشان هستند.

امروزه در بسیاری از کارخانه‌ها معمولا برای مخازن آب و اسید خود از الیاف فایبرگلاس برای عایق‌بندی استفاده می‌کنند که باعث جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن مخزن و ضررهای آن خواهد شد از ویژگی‌های بارز مقاومت و استحکام آن است که باعث شده قطعاتی که از جنس فایبرگلاس هستند مانند سپر خودروها، انواع ایران تا، اتاقک‌ها، سیلو سیمان، مخازن نگهداری مایعات، و غیره علاوه‌بر سبک بودن مقاومت بالایی داشته و با ترکیب آن با قطعات کامپوزیت مانند الیاف شیشه، الیاف کربن استحکام و مقاومت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

الیاف فایبرگلاس از نقطه نظر ابعاد

1-الیاف ناپیوسته یا کوتاه که معمولاً برای تهیه انواع ورق نسوز عایق بندی به کار گرفته می‌شوند.
2-الیاف پیوسته که به طور عمومی، برای تولید نخ و پارچه کاربرد دارند.

الیاف نسوز فایبرگلاس را میتوان محصولی همه فن حریف به شمار آورد؛ چرا که علاوه بر قدرت عایق بندی حرارتی منحصر به فرد و عایق بندی الکتریکی خوب، قدرت جذب صدای خوبی هم دارد و با توجه به توانایی بالا در انتقال سیگنال، در صنعت مخابرات هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این الیاف، به چنان محبوبیتی در بین صنایع رسیده‌اند که در بخش‌های مختلف از معماری گرفته تا تولید کلاه و لباس‌های ایمنی، و بدنه کشتی‌ها به کار گرفته می‌شوند.

مواد اولیه فایبرگلاس چیست؟

برای تولید Fiberglass از مواد گوناگونی استفاده می کنند که فرمولاسیون ترکیب معمولا با توجه به کاربرد کامپوزیت ساخته شده است. مواد اولیه این ماده شامل موارد زیر است:

رزین اپوکسی
رزین وینیل استر
رزین های پلی استری ارتوفتالیک و ایزوفتالیک
هاردنر اپوکسی و UP
شتاب دهنده کبالت و سرب
تیتان
اروزیل
الیاف شیشه سوزنی و حصیری
کربنات کلسیم

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *