دسته‌بندی نشده

کاغذ سرامیکی چیست

کاغذ سرامیکی چیست

کاغذ سرامیکی چیست؟

کاغذ سرامیکی چیست, کاغذ نسوز یا کاغذ الیاف سرامیکی به نوعی ماده نسوز با وزن کم می گویند که جایگزین بسیار خوبی برای ورق آزبستی است. برای تولید این محصول از الیاف سرامیکی و چسب های آلی استفاده می کنند. کاغذهای سرامیکی سفیدرنگ و به کاغذهای معمولی شبیه هستند. این محصولات در ضخامت های مختلفی به تولید می رسند از جمله ضخامت ۱ میلی متر، ۲ میلی متر، ۳ میلی متر، ۵ میلی متر و… رنج دمایی استاندارد کاغذهای نسوز یا سرامیکی ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد و ۱۴۳۰ درجه سانتیگراد است.

کاغذ سرامیکی با توجه به ابعادش قابل دسته بندی است به نحوی که طول کاغذ برحسب ضخامت محصول مقادیر متغیری را به خود اختصاص می دهد.

کاغذهای سرامیکی با تنوع زیادی در بازار عرضه می ‌شوند و کاربردهای گوناگونی دارند. در واقع برای هر کاربرد می توان از یک نوع کاغذ نسوز استفاده کرد.فرایند تولید کاغذ سرامیکی نسوز
این نوع کاغذها از ترکیب سیلیکات و آلومینا و کمی بایندر ایجاد می‌شود که طی یک فرایندی این ترکیب مرطوب‌سازی می‌شود تا الیاف ایجادشده کاملاً شسته شود و به صورت کاغذ درآید.

سپس به این کاغذها گرما می‌دهند و کاری می‌کنند تا هر نوع مواد غیرفیبری داخل این ترکیب از بین برود و سطح یکدست و یکنواختی را تشکیل دهد.

سرانجام این کاغذهای نسوز ایجادشده را رول و برش می‌دهند تا برای استفاده در صنایع مختلف روانۀ بازار کنند. شایان ذکر است که این نوع کاغذهای سرامیکی در نوع خارجی و ایرانی در بازار کشورمان موجود است که هر کدام با توجه به کیفیت و کارایی آن در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

کاغذ سرامیکی چیست

کاربردهای کاغذ سرامیکی

در دستگاه‌های بسته بندی کننده گرم
ساخت واشر
بخشی از صفحه‌های عایق کوره‌های ذوب
لایه‌های محفظه احتراق
پشتیبان آستر عایق در قالب‌های فلزی
عایق حرارتی و الکتریکی
عایق پشتیبان مقاوم در برابر حرارت
پوشش کوره‌ها
کاغد نسوز سرامیکی برای پوشاندن و عایق کردن خط لوله‌های بخار نیز به کار می‌رود
ساخت واشر برای جداسازی بخش‌های مختلف بین زینک و آلومینیوم
پوشش کوره‌های آلومینیوم
کاغذ نسوز به عنوان آستر قالب شمش‌های فولادی
عایق پشت کار پاتیل بار ریزی مذاب فلزات
واشرهای نسوز و درزهای اتصالات انبساطی

ویژگی‌های کاغذ سرامیکی

همان طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ سرامیکی یا کاغذ نسوز قابلیت انعطاف‌پذیری آن است. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوان از آن در هم جا به راحتی استفاده کرد. در ضمن این صفحات به راحتی برش داده می‌شوند و قابلیت فرم‌دهی مناسبی دارند که همین امر کاربرد آن‌ها را دوچندان کرده‌است.

وزن سبک، یکنواختی سازه و هدایت حرارتی کم که به عنوان یک راه حل مناسب برای عایق دمای بالا، مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر شوک حرارتی از جمله بارزترین ویژگی‌های کاغذ سرامیکی است. رنگ سفید، انعطاف پذیری، قدرت هندلینگ و یکنواختی خوب، قابلیت‌های این کاغذ را افزایش داده است.

به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد کاغذهای سرامیکی به عنوان عوامل تعیین کننده، آن‌ها بسیار مفید هستند و می‌توانند بسیاری از مشکلات مربوط به گرما را حل کنند، ثبات شیمیایی ایجاد کنند و در برابر عوامل خورنده محافظت کنند.

با توجه به ویژگی‌های بسیار این کاغذ‌های نسوز، موارد استفاده از آن‌ها نه تنها صنایع، بلکه طیف وسیعی از لوازم خانگی را نیز در بر می‌گیرد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع صفحات می‌توان به کم بودن میزان هدایت حرارتی اشاره کرد که همین امر باعث می‌شود تا کاربرد این نوع کاغذهای سرامیکی در صنایع مختلف زیاد باشد. این دلیلی است تا این صفحات در برابر شوک‌های حرارتی مقاومت بالایی داشته باشند و پایداری دمایی مناسبی در برابر حرارت مستمر از خود نشان دهند که همین امر باعث افزایش انعکاس حرارتی آن‌ها می‌شود. سبک بودن نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع کاغذهای نسوز است.

در ضمن کاغذهای سرامیکی مقاوت بالایی در مقابل خوردگی از خود نشان می‌دهند و گرمای کمی را در خود ذخیره می‌کنند. همچنین این نوع کاغذهای نسوز که به عنوان کاغذ سرامیکی شناخته می‌شوند، عایق صوت و الکتریک هم به شمار می‌روند.

شایان ذکر است که در اغلب صنایع استفاده از کاغذ سرامیکی به دلیل با صرفه بودن از نظر اقتصادی جایگزین مناسبی برای مواد آزبستی محسوب می‌شوند. این نوع از مواد می‌تواند محدودۀ ۱۲۶۰ تا ۱۴۳۰ درجۀ سانتی‌گراد را تحمل کند. از دیگر ویژگی‌های خاص این محصول، آبگریز بودن آن است که در واقع به دلیل وجود همان خواص بسیار مناسب هیدروفوبیک در آن‌ها است.

در ضمن، این مواد برای استفاده در قالب برش و مهرزنی اتوماتیک نیز مناسب هستند و در این بخش استفادۀ زیادی از آن‌ها می‌شود.

دسته بندی کاغذ سرامیکی

کاغذ سرامیکی را بر اساس ابعاد آن میتوان دسته بندی کرد.بطوریکه براساس ضخامت آن طول کاغذ متغیر بوده وتقریبا دماهای یکسانی را تحمل میکنند. کاغذ های سرامیکی دارای انواع بسیار متنوعی بوده که در انواع الیاف فله استفاده شده ومواد آلی اضافه شده باهم متفاوت هستند.

درنتیجه برای هر کاربردی یک نوع کاغذ سرامیکی وجود دارد.به عبارت دیگر تنوع کاغذ های سرامیکی ، کاربردهای بیشماری را شامل میشود.

کاغذهای سرامیکی چه مزایایی دارند؟

کاغذ سرامیکی که به اسم مقوای سرامیکی هم در بازار شناخته می شود از ویژگی ‌های بسیار خوب و ارزشمندی برخوردار است. این محصول سبک وزن است و حالت ارتجاعی دارد. پایداری دمایی، هدایت حرارتی پایین و ذخیره‌ سازی کم گرما جزو دیگر مزایای کاغذهای سرامیکی است. کاغذ الیاف سرامیکی مقاومت حرارتی زیاد و استحکام کششی بالایی دارد. این محصول می ‌تواند در برابر خوردگی شیمیایی از خود مقاومت نشان دهد. همچنین دارای مقاومت شوک حرارتی است. مزیت دیگر کاغذهای سرامیکی آن است که می توان این محصولات را به آسانی برش زد، تا کرد و فرم داد.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *