بلاگ

ورق و میلگرد پلی یورتان چیست

ورق و میلگرد پلی یورتان چیست

معرفی میلگرد پلی یورتان

ورق و میلگرد پلی یورتان چیست, میلگرد پلی یورتان که از دسته ی پلیمرهای صنعتی می باشد که با داشتن ویژگی های منحصر به فردی نظیر مقاومت در برابر سایش، ضربه و کشش از کاربردهای متنوعی برخوردار می باشد.

ساختار محصولات تولید شده از پلی یورتان از ایزوسیانات و دیگر افزودنی های سری می باشد. این محصول در نمونه های داخلی و خارجی در بازار به وفور یافت می شود.

نمونه های تولید شده داخلی به خوبی توانسته اند از لحاظ کیفیت و مواد اولیه استفاده شده با نمونه های خارجی رقابت کنند.

پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان از جمله پلیمرهای مهندسی با طیف وسیعی از روش های تولید می باشد. این پلیمر دارای حالت لاستیکی می باشد.

امروزه می توان قطعات پلی اورتان را با سختی های متفاوت تولید نمود. تولید پلی یورتان به شکل فوم راه حل بسیار مناسبی برای عایق های صوتی و حرارتی در صنعت ساختمان می باشد.

خرید میلگرد پلی یورتان

آریافلون تامین کننده انواع میلگرد پلی یورتان PU در سایز های مختلف می باشد. ما تولید کننده قطعات نهایی پلی اورتان به روش های مختلف با بهترین دقت می باشیم. قطعات ما با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید می گردند.

چگونگی تولید و تاریخچه پلی یورتان PU

پلی یورتان ها خانواده ای از کوپلیمرهای بلوکی هستند که دارای گروه یورتان می باشند. این پلیمر برای اولین بار در سال 1937 توسط اتو بایر (Otto Bayer)کشف شد و بعد از آن این ماده به دلیل داشتن خواص ویژه پیشرفت بسیار زیادی را در صنایع مختلف داشت.

این پلیمر در ابتدا از واكنش دی ایزوسیانات آلیفاتیک با دی آمین تولید شد اما چون به شدت آبدوست بود نمی توانست به عنوان پلاستیک یا فیبر مورد استفاده قرار گیرد.

واكنش بین دی ایزوسیانات های آلیفاتیک و گلیکول ها منجر به تولید پلی یورتانی با خصوصیات پلاستیکی و فیبری گردید.

به دنبال آن، با استفاده از دی ایزوسیانات آروماتیک و گلیکول های با وزن مولکولی بسیار بالا، پلی‌ یورتانی به دست آمد كه خانواده مهمی از الاستومرهای ترمو پلاستیک به شمار می رود.

کوپلیمرهای بلوکی پلی یورتان دسته مهمی از خانواده الاستومرهای گرمانرم را تشکیل می دهند. این پلیمرها از بلوک های تکراری و پشت سرهم تحت عنوان بخش های سخت و نرم تشکیل شده اند. بخش نرم معمولاً پلی استر، پلی اتر یا پلی آلکیل دی ال با وزن مولکولی بین 500 تا 5000 است.

ورق و میلگرد پلی یورتان چیست

بخش سرد معمولاً یک دی ایزو سیانات آروماتیکی بوده که همراه با یک دی ال یا دی آمین با وزن مولکولی کم به نام زنجیر افزاینده (Chain Extender) واکنش می دهد تا الیگومر (یعنی چیزی بین پلیمر و مونومر) آروماتیکی یورتان یا یورتان اوره با وزن مولکولی بین 300 تا 3000 تشکیل شود.

ایزو سیانات ها در ترکیب اولیه پلی یورتان ها قادرند با بسیاری از گروه های عاملی فعال واکنش دهند و ترکیبات متنوعی را ایجاد نمایند در نتیجه خواص پلی یورتان ها بسیار متفاوت است و از مواد ترموست بسیار سخت تا الاستومرهای نرم تغییر می كند.

پلی اورتان به شکل دانه های مکعب به رنگ شیری موجود است و قابلیت مخلوط شدن با رنگ دانه های مختلف را دارا است. چون نسبت به پلی آمید جذب رطوبت آن کمتر است بنابراین از لحاظ عایق بودن نسبت به پلی آمید بهتر است.

فرآیند تولید پلی یورتان چگونه است؟

پلی یورتان یا همان PU دارای ساختاری تکرار شونده می باشد که از واحد های تکراری NHCOO تشکیل شده است. پلی یورتان هر چند که حاصل پلیمریزاسیون ایزوسانات و پلی اول ها می باشد اما مواد افزودنی نیز در این بین نقش دارند. مواد منبسط شده ای که به آن PUF گفته می شود دارای ساختاری ترکیب شده از چند فرآیند است.

در ابتدای فرآیند تولید واکنش دهنده ها با هم ترکیب خواهند شد و بعد روند پلیمریزاسیون شروع می شود. در ادامه نیز انبساط که شامل واکنش بین ایزسانات و آب می باشد به صورت همزمان صورت می پذیرد.

نوع فوم پلی یورتان را وزن مولکولی و شیوه اتصالات عرضی در آن تعیین می کند. آنچه که به بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی پلی یورتان کمک کرده است وجود پیوند هیدروژنی در ساختار این پلیمر می باشد که در واقع همان پیوند فیزیکی زنجیره پلیمری را تشکیل داده است.

کاربرد پلی یورتانها

انواع فناوری کاربرد پوشش های کف همگی بر دو اصل استوارند. یکی از آنها فناوری فیلم نازک است که یک یا چند پوشش با ضخامت حدود ۵۰ تا ۱۲۵ میکرون روی سطح کف پوشش داده می شود.

درزگیری و غبارزدایی نیز از جمله مراحل مهم در این روش محسوب می شوند که هدف نهایی آنها رسیدن به کفپوشهایی با طرح های زیر و مزین است.

رزین های مورد مصرف در پوششهای کف عبارتند از: آلکیدها، اپوکسی ها یا اپوکسی استری بر پایه آب و حلال، مخلوط های معلق، آمیخته های پلی یورتانی بر پایه آب و انواع پلیمرهای آکریلیکی، بهترین حالت برای این نوع کفپوشها آن است که اثر مواد شیمیایی یا آب روی سطح کفپوش براحتی برطرف شود و لکه ای بر جای نماند

روش‌های بهبود خواص سطحی پلی‌یورتان‌ها

در سال‌های اخیر محققان برای افزایش بهبود خونسازگاری بیومتریال‌ها، از پیوند هپارین به سطح آن‌ها استفاده نموده‌اند که نتایج رضایت بخشی به همراه داشته‌است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات در این راه، پیوند یونی هپارین (surfaces bearing ionically bound heparin) به سطح پلی‌یورتان است.

هپارین می‌تواند به صورت کووالانی با گروه‌های آمین یا هیدروکسیل آزاد ایزوسیانات پیوند برقرار سازد. در بین تمام روش‌هایی که باعث تثبیت هپارین می‌شود، مؤثرترین روش استفاده از تابش اکسیژن پلاسمای یونیزه شده‌است که باعث پیوند با پلیمر می‌شود.

مزایای میلگرد پلی اورتان

ورق پلی اورتان در مقابل اشعه یو وی مقاومت بسیار بالایی دارد.

خاصیت مکانیکی برتر
قابلیت تراشکاری
خاصی الاستیسه
افزایش مقاومت در معرض مواد شیمیایی
و سایر موارد دیگر می‌باشد.

کاربرد میلگرد پلی اورتان

میلگرد‌های پلی یورتان مناسب‌ترین جایگزین به جای لاستیک‌ها است که بیشترین کاربرد را در صنایع نیروگاهی، پتروشیمی، صنایع غذایی، پزشکی و ساختمان سازی و غیره دارد. از مزیت‌های فوق‌العاده‌ی آن می‌توان به عمر طولانی مدت و مقاومت و دوام بالای آن اشاره کرد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *