بلاگ

ورق فیبر نخ دار چیست

ورق فیبر نخ دار چیست

ورق فیبر نخدار

ورق فیبر نخ دار چیست, فیبر نخی از نوعی پارچه نخی ورزین فنولیک به عنوان پایه استفاده شده و طبق استانداردهای ASTM, IS,DIN7735/HGW2081 تولید میشود.

فیبر نخدار با قابلیت بسیار بالای ماشین کاری و خواص فوق العاده الکتریکی و شیمیایی جایگاه ویژه ای را در صنعت به خود احتصاص داده است.

در صنایع الکتریکی معمولا از ورق های نازک فیبر نخدار استفاده میکنند و ورق های ضخامت بالای فیبر نخدار در تولید قرقره، بوش، واشر، پولی و چرخ دنده استفاده میکنند.

ورق فيبر نخدار از الياف كتان و رزين فنوليک در حرارت بالا و فشار ۲۰۰۰ تن تولید می شود.

ورق فیبر نخ دار چیست

موارد استفاده از فیبر نسوز و فیبر نخ دار 

فیبر نسوز از انواع مختلف الیاف مصنوعی تشکیل می شود که از آن به عنوان ماده ای عایق در صنایع مختلف استفاده می شود، فیبر نسوز از ترکیب خمیر (خرده تکه های باریک چوب و آب) با رزین و چسب تولید می شود.

فیبر نسوز قابلیت تحمل دما و حرارت بسیار بالا تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد را دارا می باشد، این فیبر انتقال حرارتی بسیار کم، استحکام بالا، عمر طولانی و قیمت مناسبی دارد، از فیبر نسوز در مصارف کوچک و بزرگ و در صنایع مختلفی استفاده می شود، فیبر نسوز سازگاری بالایی با محیط زیست دارد و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

ویژگی های فیبر نسوز چیست؟

از پر استفاده ترین و کاربردی ترین محصولات در صنایع متفاوت به شمار می رود و حرارت را در حد خیلی کمی انتقال می دهد همچنین مقاومت بالایی در برابر نیروی الکتریسیته و جریان برق دارد.

فیبر نسوز مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد، همچنین می توان از این فیبر به عنوان عایق الکتریکی استفاده کرد، فیبر نسوز مقاومت بسیار بالایی در برابر شوک حرارتی و ذوب شدن دارد، این فیبر رسانایی پایینی در مقابل دمای کم و متوسط دارد و مقاومت مکانیکی آن نیز کم است، فیبر نسوز خاصیت فیزیکی و شیمیایی خود را در شرایط مختلف حفظ می کند.

آیا پلاستیک فنولیک بی خطر است؟

شناخته شده است که آزبست باعث ایجاد مزوتلیوما ، سرطان ریه و سایر بیماری های مرتبط با آزبست می شود. کارگرانی که ترکیب قالب تولید پلاستیک فنولیک را تولید می کردند و کسانی که محصولات قالب گیری شده از مواد رزین فنل را تولید می کردند اغلب در معرض الیاف آزبست خطرناک قرار داشتند.

شیوه ی تولید فیبر نخدار فنولیک

فیبر نخدار فنولیک زیر فشار و حرارت بالا از پارچه کتان ریز بافت به عنوان تقویت کننده و رزین فنولیک به عنوان چسب ساخته میشود.
گیاه کتان مصرف شده در فنولیک یک محصول پر کاربرد است که در آب و هواهای متنوع رشد میکند.در صنعت نساجی کاربردهای زیادی دارد .
ماده دیگر مورد استفاده در تهیه فیبر نسوز فنولیک رزین فنولیک است. فنولیک این‌گونه تولید می‌شود که لایه‌های الیاف پنبه، کاغذ و یا شیشه، تحت فشار و حرارت قرار گرفته و با رزین مصنوعی پر می‌گردد.

فنولیک، ماده‌ای استثنائی با مقاومت و سختی بسیار بالا می‌باشد که اگرچه سبک‌تر از آلومینیوم بوده اما بسیاری مزایا و کاربردهای آن را دارا است.
از فنولیک در ساخت قطعات مختلف استفاده می‌شود؛ از مدارهای الکتریکی گرفته تا تجهیزات ضدگلوله و وسایل محافظت در برابر طوفان.

ویژگی‌های عایق‌بندی فنولیک، آن را به انتخابی عالی برای عایق‌بندی آنتن‌های الکتریکی تبدیل نموده است.

همچنین می‌توان از آن در قرقره‌ها و حباب‌هایی که در آن‌ها مقاومت در برابر ضربه بسیار حائز اهمیت است، استفاده نمود.

مزایا ورق فیبر نخ دار

با اینکه مواد اولیه به کار گرفته شده و شیوه تولید فیبرها، تاثیر مستقیمی بر ویژگی‌ها و در نتیجه کاربرد آن‌ها خواهد داشت اما برخی مزایا، در میان تمامی انواع فیبرهای نسوز مشترک می‌باشد؛ از جمله:

* قیمت اقتصادی
* ماندگاری فوق العاده
* مقاومت در برابر دماهای بالا تا حدود 200 درجه سانتیگراد (این مقدار، در فیبرهای گوناگون، متغیر خواهد بود)
* انتقال حرارتی اندک
* استحکام بالا
* توانایی قابل توجه در عایق بندی الکتریکی

علیرغم وجود نقاط مشترک فراوان در میان فیبرها، به کارگیری فیبر نسوز مناسب، علاوه بر عایق بندی موثر، به دلیل محافظت بهتر از قطعات، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را تا حد زیادی کاهش خواهش داد.

طی سال‌های اخیر، یکی از انواع محبوب و پر استفاده فیبر نسوز، فیبر نخ‌دار فنولیک است که در قالب ورق و یا میلگرد به بازار عرضه می‌گردد.

این مقاله به بررسی ورق فیبر نخ‌دار و ویژگی‌های منحصر به فرد خواهد پرداخت تا درک کاربردهای این محصول و محبوبیت بالای آن را آسان‌تر نماید.

فیبر نخ‌دار فنولیک، از ترکیب پارچه کتان یا پنبه، به عنوان تقویت کننده، و رزین فنولیک، به عنوان ماده چسبنده، توسط دستگاه پرس و در دمای بالا تولید می‌گردد.

این محصول، در برابر دماهای بالا تا 150 درجه سانتیگراد مقاوم می‌باشد و در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، و یا قهوه‌ای مایل به قرمز، به بازار عرضه می‍گردد.

نفوذ پذیری آب در فیبر نخ‌دار بسیار ناچیز بوده و از سوی دیگر، این نوع از فیبرهای نسوز، از خواص مکانیکی چشمگیری برخوردار است.

همین امر باعث شده تا فیبر نخ‌دار، در برابر ضربه، کشش، و سایش مقاوم باشد.

علاوه بر این‌ها، تراشکاری، پانچ، و سوراخ کردن فیبر نخ‌دار دردسری نخواهد داشت.

از دیگر مزایای این محصول پر طرفدار، می‌توان به توانایی عایق بندی الکتریکی آن اشاره نمود.

این محصول که با نام ورق عایق نیز شناخته می‌شود، در ساخت انواع چرخ دنده، بلبرینگ، پایه سوئیچ، و دیگر قطعات نیازمند به ضربه‌پذیری بالا مورد استفاده می‌گیرد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *