بلاگ

ورق فیبر فایبر گلاس چیست

ورق فیبر فایبر گلاس چیست

تاریخچه فایبرگلاس

ورق فیبر فایبر گلاس چیست, تولید این ماده در مقیاس گسترده از اواخر قرن هجدهم آغاز شد. فایبرگلاس برای اولین بار در صنعت حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان یک ماده کامپوزیت مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان تاکنون در بسیاری از پروژه‌های تجاری از این ماده استفاده می‌شود. اما کاربرد فایبرگلاس در صنعت ساختمان بسیار گسترده است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

تولید ورق فایبرگلاس

در سال‌های اخیر، تکنیک‌ها و فناوری‌های متنوع و متعددی برای تولید فایبر گلاس ابداع شده است،‌ اما ویژگی مشترک میان اکثر روش‌های تولید فایبرگلاس، ترکیب الیاف و رزین از طریق قالب‌گیری است. از جمله این روش‌ها می‌توان به روش دستی، قالب‌گیری با انتقال رزین (RTM)، روش افشانشی، قالب‌گیری تزریقی و قالب‌گیری فشاری اشاره کرد.

مواد اولیه فایبرگلاس

مواد اولیه تشکیل‌دهنده فایبرگلاس، رزین و الیاف در انواع بسیار گوناگون است. سایر ترکیبات شامل کربنات کلسیم، رزین وینیل استر، اروزیل، رزین اپوکسی، الیاف شیشه سوزنی و حصیری، شتاب‌دهنده کبالت و سرب، تیتان، هاردنر اپوکسی، رزین پلی ‏استری ارتوفتالیک و ایزوفتالیک است.

ویژگی های ورق فیبر فایبرگلاس

امروزه انواع مختلفی از مواد نسوز به بازار عرضه می‌گردد که اگرچه ویژگی‌های متفاوتی بر اساس جنس و روش تولید داشته، و در نتیجه کاربردهای مختلفی دارند اما در موارد زیر مشترک خواهند بود:

* ماندگاری قابل توجه و صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری، با محافظت موثر از قطعات و تجهیزات صنعتی
* عملکرد مثبت در شرایط آب و هوایی گوناگون
* مقاومت بالا در برابر گرما و همچنین، شوک حرارتی
* خواص مکانیکی مطلوب و مقاومت در برابر کشش و سایش
* بازده خیره کننده در محیط‌های اسیدی و قلیایی، و مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی شیمیایی
* قدرت مهار فشارهای وارد شده بر قطعات و تجهیزات صنعتی
* در برخی موارد، خواص دی الکتریک مطلوب و قدرت عایق بندی الکتریکی
اگرچه ویژگی‌های مشترک متعددی در میان انواع مواد نسوز وجود دارد اما برای دستیابی به نتیجه دلخواه در عایق بندی، لازم است تا به شدت و ضعف هر یک از این مزایا، توجه جدی‌تری صورت بگیرد.

ورق فیبر فایبر گلاس چیست

کاربرد فیبر فایبرگلایس

فیبر فایبر گلاس در به عنوان عایق در قطعات الکتریکی، مکانیکی و… قابل استفاده می‌باشد.

از فیبر فایبرگلاس در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود، فیبر فایبر گلاس علاوه بر استقامت و محکم بودن بسیار سبک بوده و از آن در فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود.

فیبر فایبر گلاس به عنوان عایق برق قابل استفاده می‌باشد، فیبر فایبرگلاس در تابلو برق، ترانسفورماتورها، قطعات رایانه کاربرد دارد.

فیبر فایبر گلاس در صنعت هوا و فضا قابل استفاده می‌شود، از فیبر فایبر گلاس برای ساخت کف و صندلی هواپیما، بدنه جنگنده‌های رادارگریز و پره هلیکوپتر استفاده می‌شود.

از فیبر فایبر گلاس در صنعت دریا استفاده می‌شود، این فیبر کاملاً شکل پذیر بوده و از آن در ساخت بخش‌هایی از قایق و کشتی‌ها استفاده می‌شود.

از فیبر فایبر گلاس در صنعت خودرو نیز استفاده می‌شود، مقاومت بالای این فیبر موجب تولید خودروهایی با بدنه فایبرگلاس شده است.

فیبر فایبر گلاس همچنین در صفحات آزمون دقت، عایق الکتریکی، سوئیچ الکترونیکی چرخدنده سنگ زنی و… استفاده می‌شود.

مشخصات فیبر فایبرگلاس

فیبر فایبرگلاس تا ۳۱۹ پاسکال مقاومت کششی دارد.

فیبر فایبرگلاس دارای ۱۸۵ پاسکال مقاومت خمشی دارد.

مقاومت فیبر فایبر گلاس در برابر فشار ۵۷۱ مگا پاسکال می‌باشد.

میزان جذب آب فیبر فایبرگلاس بسیار کم می‌باشد.

مواد اولیه فایبرگلاس چیست؟

برای تولید Fiberglass از مواد گوناگونی استفاده می کنند که فرمولاسیون ترکیب معمولا با توجه به کاربرد کامپوزیت ساخته شده است. مواد اولیه این ماده شامل موارد زیر است:

رزین اپوکسی
رزین وینیل استر
رزین های پلی استری ارتوفتالیک و ایزوفتالیک
هاردنر اپوکسی و UP
شتاب دهنده کبالت و سرب
تیتان
اروزیل
الیاف شیشه سوزنی و حصیریاز

فیبر فایبرگلاس در چه مواردی استفاده میشود و در کجا ها بیشتر کاربرد دارد ؟

 

از این فیبرها در عایق های قطعات الکتریکی، مکانیکی و غیره استفاده می شود؛ برای مثال از آنها به عنوان عایق برق مثل سفت کننده هایFPC ،پد های حفاری ،تراشه‌های سایش ، پتانسیومتر استفاده می‌شود همچنین در موارد دیگری مثل صفحات آزمون دقت، عایق الکتریکی، سوئیچ الکترونیکی چرخدنده سنگ زنی و غیره کاربرد دارند .
میلگردها و ورق ها صورت های دیگری از فایبرگلاس به شمار می‌آیند که در نیروگاه‌های برق و مولدهای حرارتی و برقی و همچنین عایق های متنوع و چرخ دنده و برشکاری کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند.

در حالت کلی در ساختار یک فایبرگلاس از رزین های اپوکسی استفاده شده است که در قیاس با فیبر ها مقاوم تر هستند و در برابر عوامل خوردگی و دما از خود مقاومت بسیار زیادی نشان داده و از توان تحملی بالایی برخوردار می باشند.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *