بلاگ

ورق و میلگرد پلی اتیلن چیست

ورق و میلگرد پلی اتیلن چیست

همه چیز درباره میلگرد پلی اتیلن

ورق و میلگرد پلی اتیلن چیست, امروزه در بسیاری از صنایع از مواد پلیمری استفاده می‌شود و یکی از این صنایع، تولید میلگرد است.

میلگرد پلی اتیلن(Polietilen Rebar) از پلیمر پلی اتیلن ساخته شده و نامش نشان دهنده ماده سازنده آن است.

ماده پلیمری پلی اتیلن در آزمایشگاه ساخته می‌شود. این محصول توسط کارخانه‌های مختلف و با قیمت‌های مختلف تولید می‌شود، به عنوان مثال قیمت میلگرد مشهد با دیگر کارخانه‌ها متفاوت است. این میلگرد دارای سطح مقطع گرد است و کاربردهای مختلفی دارد.

میلگرد پلی اتیلن چیست؟

همان طور که از نام این محصول مشخص است، این محصول یک نوع میلگرد است که از ماده‌ای به نام پلی اتیلن که در گروه مواد پلیمری و ترموپلاستیک قرار دارد، ساخته شده است.

از ویژگی‌های مهم ترموپلاستیک‌ها می‌توان به مقاومت در برابر حرارت اشاره کرد. ویژگی‌های پلی اتیلن موجب شده تا موارد کاربرد میلگرد پلی اتیلن افزایش یابد و به صورت گسترده از آن در صنعت استفاده شود. شاید برایتان جالب باشد که این میلگرد را به اشتباه با نام میلگرد تفلون هم در بازار می‌شناسند، اما خواص این دو ماده با هم بسیار متفاوت است.

میلگرد پلی اتیلن در کارخانه با سه نوع سختی متفاوت تولید می‌شود و هر یک آن‌ها موارد مصرف و کاربرد خود را دارند. درجه سختی این محصول به صورت سبک، متوسط و سنگین مشخص می‌شود.

یکی از ویژگی‌های ظاهری جالب این محصول، تولید آن در رنگ‌های مختلف است. همچنین به دلیل کاربردهای مختلف این میلگرد در ضخامت‌های مختلفی از ۱۵ میلی‌متر تا ۴۵ سانتی‌متر تولید می‌شود.

ورق و میلگرد پلی اتیلن چیست

قیمت پلی اتیلن میلگرد

میلگرد و ورق پلی اتیلن بر اساس سایز و همچنین رنگ دارای قیمت های با اختلاف کم در مجموعه موجود می باشند. ارزانی پلی اتیلن ناشی از تولید مواد اولیه آن توسط پتروشیمی های کشور می باشد. با توجه به قیمت مناسب پلی اتیلن ها آن را به بخش جدایی ناپذیر صنعت تبدیل کرده است.

پلی اتیلن میلگرد به رنگ مشکی، سبز، زرد یا به هر رنگ و طیف مورد درخواست مشتری قابل تولید و عرضه می باشد البته این را هم باید در نظر گرفت که رنگ های ویژه طبیعتا هزینه اضافه تر خواهند داشت.

با توجه به اینکه از آن می توان از درجات مختلف مواد برای تولید پلی اتیلن ها استفاده کرد ولی استاندارد تولید دراین مجموعه استفاده از HDPE خالص می باشد بخاطر همین موضوع تمامی مقاطع تولیدی این شرکت از کیفیت مطلوب و بالاتر از بازار برخوردار است .

روش تولید میلگرد پلی اتیلن چگونه است؟

تولید میلگرد پلی اتیلن، با استفاده از روش اکسترود انجام می‌شود. برای تولید این میلگرد، از نوعی پلی اتیلن با نام پلی اتیلن HDPE استفاده می‌شود. این نوع پلی اتیلن قابلیت تراشکاری و ماشین‌کاری دارد و میلگرد ساخته شده از آن، مناسب استفاده در صنعت خواهد بود.

در روش تولید میلگرد پلی اتیلن، بسته به سفید یا رنگی بودن آن، ابتدا گرانول‌های پلی اتیلن سفید یا رنگی از نوع HDPE را ذوب می‌کنند و به شکل سیال در می‌آورند. این ماده سیال در دستگاه اکسترودر تحت فشار و دمای بالا قرار می‌گیرد تا به خواص مکانیکی و شیمیایی مورد نظر برسد. پس از آن، ماده سیال از خروجی دستگاه اسکترودر به شکل مذاب خارج شده و درون قالب ریخته می‌شود. پس از آن در طی فرایندی شبیه به نورد گرم میلگرد فولادی، ضخامت ماده مذاب کم شده و به اندازه مورد نظر می‌رسد. مرحله آخر هم فرایند سردسازی میلگرد پلی اتیلن است.

همان‌طور که قیمت میلگرد فولادی به کیفیت مواد اولیه بستگی دارد، قیمت میلگرد پلی اتیلن نیز به کیفیت گرانول‌های پلی اتیلن اولیه وابسته است.

کار میلگرد پلی اتیلن چیست؟

نوعی پلیمر رایج و در دسترس که بانام پلی‌اتیلن یا تفلون شناخته می‌شود که به‌عنوان ماده اصلی تولید میلگرد پلی‌اتیلن است. این ماده، یک نوعی از ترمو پلاستیک است که در درازمدت می‌تواند در برابر دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد از خود مقاومت نشان دهد.

پلی‌اتیلن به دلیل ویژگی‌ها و ارزان بودن قیمت، از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین پلاستیک‌ها در دنیا است. ساختار ساده آن موجب می‌شود تا از آن در تولید انواع محصولات پلاستیکی ازجمله کیسه‌های غذایی، بطری‌های شامپو، اسباب‌بازی کودکان و حتی جلیقه ضدگلوله استفاده شود. متفاوت بودن فرآیند تولید پلی‌اتیلن درنتیجه و محصول نهایی تأثیرگذار خواهد بود.

میلگرد پلی‌اتیلن با توجه به نوع پلیمر استفاده‌شده در آن‌، یک ساختار سه‌بعدی و محکمی دارد که دلیل آن وجود واکنش‌های شیمیایی بین مولکول‌های سازنده پلی‌اتیلن است. خواص و ویژگی‌های میلگرد پلی‌اتیلن بسته به جنس، ابعاد و نحوه تولید، متفاوت است.

میلگرد‌های پلی‌اتیلن در محیط‌های اسیدی و باز، از خود مقاومت بالایی را در برابر خوردگی نشان می‌دهند که همین موجب می‌شود تا از آن در صنایع مختلف مانند ساخت لوازم آزمایشگاهی و خانگی استفاده شود.

خصوصیات ورق مورد استفاده برای میلگرد پلی‌اتیلن

به‌کارگیری ورق‌های پلی‌اتیلن از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون به دلیل ویژگی‌ها و خواصی که دارد، در ساخت وسایل دیده می‌شود. این ماده پلیمری با توجه به قیمت ارزان و وزن سبک در کنار تمام قابلیت‌های خود توانسته است به‌عنوان بهترین و مناسب‌ترین جایگزین برای ساختار‌های فلزی شناخته شود.

ورق و میلگرد پلی اتیلن چه ویزگی هایی دارد؟

 

 سازگاری با شرایط دمایی متغیر

پلی‌اتیلن به دلیل مقاومتی که در برابر دما با میزان حرارت بالا از خود نشان می‌دهد، می‌تواند خود را با توجه به تغییرات دمایی متفاوت و متغیر سازگار کند.

همین موضوع موجب می‌شود تا تأثیر به سزایی در افزایش طول عمر ساختار‌ آن داشته باشد. علاوه بر این می‌توان از آن به‌آسانی در محیط‌های گوناگون باهدف مصرف و ساخت وسایل مختلف استفاده کرد.

پایدار بودن ساختار اتمی

همان‌طور که گفته شد، پلی‌اتیلن از اتم‌های کربن به هم چسبیده شده تشکیل‌شده است که هر اتم کربن را دو اتم هیدروژن احاطه کرده است.

با توجه به پایداری ساختار اتمی پلی‌اتیلن، مقاومت آن در برابر واکنش در محیط‌های شیمیایی به حداقل ممکن و صفر می‌رسد. به همین دلیل تانکر‌های پلی‌اتیلن ازجمله مواردی است که می‌تواند برای حمل مواد شیمیایی مورداستفاده قرار گیرد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *