بلاگ

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلف

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلف

شیلنگ سیلیکونی چیست؟

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلف, شیلنگ های سیلیکونی کاربرد فراوانی در زمینه‌ های مختلف از جمله صنایع غذایی و دارویی دارند‌. این نوع شیلنگ ها از سیلیکون خالص تشکیل می‌ شوند و به دلیل خلوص و غیر سمی بودن، در صنایع پزشکی نیز کاربرد زیادی دارند.

امروزه خرید و فروش سیلیکون بستر گسترده‌ ای از بازار را به خود اختصاص داده است و حالت رسمی و نمایندگی به خود گرفته است. در ادامه با انواع و کاربرد های شیلنگ سیلیکونی آشنا شوید.

کاربردهای شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلف 

همان طور که عنوان شد، شیلنگ سیلیکونی کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. بنابراین برای خرید صحیح این نوع شیلنگ ها، باید با کاربرد و انواع آن آشنا باشید.

تجهیزات پزشکی

شیلنگ های سیلیکونی به هیچ وجه با ماده عبوری واکنش نمی‌ دهند و خاصیت سمی ندارند. از این رو در صنایع پزشکی کاربرد فراوانی دارند. انتقالات سرم، سوند، دستگاه دیالیز و…….. از جمله کاربرد های شیلنگ سیلیکونی هستند.

دامداری‌ و کشاورزی

دامداری های بزرگی در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند، که برای انتقال شیر گاو و….. نیازمند لوله های مناسب هستند.

از آنجایی که شیلنگ سیلیکونی مایعات را به خود جذب نمی‌ کند، در نوع خاصی برای انتقال اختصاصی شیر طراحی شده است. از طرفی شیلنگ های سیلیکونی به شدت در برابر آلودگی محیط های مانند دامداری مقاوم هستند، بنابراین شیر بدون هیچ آلودگی به مخزن های مربوطه منتقل می‌ شود.

فضاهای دامداری نیز اغلب اوقات سر باز هستند و تعامل زیادی با دمای هوا دارند، به همین دلیل باید از لوله های استفاده شود، که در برابر گرمای شدید یا سرمای زمستان و یخ زدگی مقاوم باشند.

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلف

صنایع غذایی

شیلنگ های سیلیکونی مزایا و ویژگی های زیادی دارند، که توضیحات همگی آنها در این مقاله نمی‌ گنجد، اما بدانید که لوله های سیلیکونی هیچ نوع بو و مزه ای از خود بر مایع عبوری برجای نمی‌ گذارند.

به همین دلیل از این لوله ها در صنایع غذایی مانند، دستگاه قهوه ساز و…….. استفاده می شود. علاوه حفظ رنگ و بوی مایع عبوری، دمای مایع نیز مانعی ندارد، چرا که لوله سیلیکونی توانایی تحمل تغییرات دمایی در بازه 50- تا 200+ را دارد.

صنایع آزمایشگاهی

همگی تا بحال آزمایشگاه را مملو از شیشه، لوله و شیلنگ های مختلف دیده ایم که اکثر آنها هم رنگ شفافی داشتند. آن لوله و شیلنگ های شفاف همان شیلنگ سیلیکونی هستند، که به دلیل عدم واکنش با مایع عبوری، کاربرد زیادی در آزمایشگاه و صنایع بهداشتی دارند. عبور مایع های آزمایشگاهی، انتقالات گازی، قطره چکانی و….. همه از ممارست های مختلف شیلنگ سیلیکونی نسوز هستند‌.

صنعت خودرو سازی

صنعت خودرو سازی از غول های صنعت دنیا است و خوشبختانه پیشرفت فراوانی داشته است. از شیلنگ های سیلیکونی در صنعت خودرو سازی برای عبور فشار قوی استفاده می شود، که باعث افزایش جریان سرعت و کاهش زمان می‌ شود. بوسیله شیلنگ سیلیکونی می‌ توان مایعات را برای پمپاژ 30 اسب بخار کنترل کرد.

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنعت خودرو سازی

این شیلنگ های فشار قوی یک راه حل بسیار مقرون بصرفه برای افزایش سرعت جریان و کاهش زمان پردازش شما است.قابلیت این شیلنگ تقویت شده اجازه می دهد برای محدود سازی قابلیت پمپاژ تا ۳۰ اسب بخار فشار برگردد و فرآیند کنترل مایعات بهتر انجام می شود. این لوله ها با اتوکلاو یا اشعه گاما استریل می شوند .

استفاده ی این شیلنگ در ربات های صنعتی ، ربات های جوشکاری ، ماشین ها و … استفاده ی زیادی دارد و مناسب برای حمل گازها ، جامدات و مایعات ایده آل هستند.شیلنگ سیلیکونی نسوز
شیلنگ های سیلیکونی نسوز قابلیت تعامل با دمای بسیار بالا را دارند و اغلب برای حمل سیالات داغ استفاده می شوند. شیلنگ نسوز از سیلیکون خالص تولید می‌ شود می‌ توان گفت از بهترین نوع های لوله سیلیکونی است.

از جمله انواع شیلنگ نسوز به شرح زیر است.

✓ شیلنگ سیلیکونی نسوز آلمانی

✓ شیلنگ سیلیکونی نسوز کره‌ ای

✓ شیلنگ سیلیکونی نسوز چینی

هر کدام از این لوله های نسوز سختی و درجه مقاومت متفاوتی دارند، که در اطلاعات محصول درج می‌ شود. در واقع علاوه بر صخامت گوشته لوله، سختی آن نیز در کیفیت و قیمت تأثیر دارد.

البته تولیدی های بسیاری در ایران هستند که طبق استاندارد یکی از سه کشور ذکر شده و متریال وارداتی از آنها، لوله های نسوز را تولید و به بازار عرضه می‌ کنند.

عمر شیلنگ سیلیکونی نسوز

شیلنگ های سیلیکونی نسوز عمر طولانی دارند، چرا که به شدت در برابر عوامل محیطی مقاوم هستند. برای مثال دمای فوق العاده پایین یا بالا تأثیری در کارکرد این نوع لوله ها ندارد.

ایده آل ترین مدتی که برای کارکرد مفید یک شیلنگ سیلیکونی در نظر گرفته شده است، ده سال است. لوله های نسوز نیز مانند هر محصول دیگری دارای استاندارد و شرایط های خاص نگه داری هستند. دمای مجاز و استاندارد برای لوله های نسوز بین بازه دمایی 50- تا 200+ است و اگر دمای محیط خارج از این بازه باشد، عمر شیلنگ کوتاه خواهد شد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *