بلاگ

سیلیکون چیست

سیلیکون چیست

سیلیکون چیست و چه کاربردی دارد ؟

سیلیکون چیست, سیلیکون ها مواد بسیار مفید برای پلیمر های مختلف می باشند. این مواد دارای خواص مخصوصی در دماهای پایین و بالا می باشند. در مقابل شرایط جوی مانند رطوبت و نور ، مقاومت خوبی دارند و تا دمای ۲۶۰ تا ۳۱۵ درجه سانتیگراد خاصیت لاستیکی خود را نگه می دارند. از سیلیکونها درترکیب رنگها ، صنعت لاستیک و روغنهای صنعتی استفاده می‌شود .

 

سیلیکون از چه چیزی ساخته شده است؟

سیلیکون یک پلیمر همه کاره است که در الاستومرها، روغن‌ها، گریس‌ها و درزگیری‌ها و سایر مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اولیه آن سیلیس است. سیلیس یکی از رایج‌ترین شکل های ماسه است.

در حالی که زنجیره اصلی پلیمرهای مصنوعی آلی متداول از اتم‌های کربن (C) تکرار می شود، سیلیکون یک «پلیمر مصنوعی غیر آلی» است که زنجیره اصلی آن از پلی سیلوکسان ساخته شده است که تکرار اتم‌های سیلیکون (Si) و اکسیژن (O) است.

به عنوان زنجیره جانبی مولکول‌های سیلیکون، می‌توان واحدهای آلی را معرفی کرد که می‌توانند خواص مختلفی را اضافه کرده و مواد ترکیبی مفیدی ایجاد کنند. منابع اصلی سیلیکون عبارتند از سنگ سیلیکا با منشاء طبیعی (SiO2)، آب و متانول مشتق شده از گاز طبیعی. از این مواد، از طریق واکنش های شیمیایی پیچیده، سیلیکون سنتز می‌شود. با در نظر گرفتن گسترده‌ترین پلی دی متیل سیلوکسان به عنوان مثال، حدود 60٪ از ترکیبات از سیلیس و آب مشتق شده است.

 

سیلیکون چیستسیلیکون چیست

کاربرد سیلیکون

سیلیکون یک پلیمر مصنوعی است که از سیلیکون، اکسیژن و سایر عناصر، عمدتاً کربن و هیدروژن ساخته شده است. سیلیکون به طور کلی یک پلاستیک مایع یا انعطاف پذیر و لاستیکی مانند است و دارای تعدادی خواص مفید مانند سمیت کم و مقاومت در برابر حرارت بالا می باشد. همچنین عایق الکتریکی خوبی را ارائه می‌دهد.

در زمینه پزشکی، سیلیکون را می‌توان در ایمپلنت‌ها، کانترها، لنزهای تماسی، بانداژها و موارد دیگر یافت. شما همچنین می‌توانید سیلیکون را در تعدادی از اقلام مراقبت شخصی، از جمله شامپو،کرم موبر و بسیاری از مواد دیگر پیدا کنید. سیلیکون به دلیل مقاومت در برابر حرارت بالا، بسیاری از ظروف آشپزخانه مانند دستکش فر، انبر و دسته تابه را تشکیل می‌دهد.

خاصیت نچسب سیلیکون آن را برای پوشش ظروف آشپزی نیز مفید می‌کند. علاوه بر این، مقاومت در برابر حرارت و لغزنده بودن این ماده، آن را به یک روان کننده ایده آل برای قطعات خودرو تبدیل می‌کند.

در صنایع دیگر، سیلیکون معمولاً به عنوان درزگیر برای ظروف ضد آب (به عنوان مثال، آکواریوم ها) و لوله‌های لوله کشی استفاده می‌شود. سیلیکون در صنایع مرتبط با الکترونیک مهم است. از آن برای ساخت قاب‌هایی استفاده می‌شود که می‌تواند از دستگاه‌های حساس در برابر شوک الکتریکی و سایر خطرات محافظت کند.

 

خواص سیلیکون‌ها

سیلیکونها چسبندگی خوبی دارند و برخی بطور طبیعی ، چسب می باشند. سیلیکونها بهترین رهاساز قالبی هستند. روغن سیلیکون به عنوان رهاساز قالب بکار میرود، اما ممکن است روی جسم قالبگیری شده منتقل شود و رنگ آمیزی را دشوار کند.

مقاومت سیلیکونها در برابر شرایط جوی بسیار خوب است. نور فرابنفش ، ازن ، آب و … حتی برای مدت ده سال هم بر روی آنها بی اثرند. قارچ ها میتوانند روی لاستیکها رشد کنند. اما با شوینده های قوی از بین میروند. در فرمول بندیهای جدید ، مقاوم در برابر قارچ هم تولید میشوند.

 

انواع سیلیکون

برخی از انواع پلیمرهای سیلیکونی عبارتند از:

پلی‌سیلوکسان

یک نوع پلیمر سیلیکونی که در تولید مواد چسبنده، آب‌گریز و ضد آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی‌متیل‌سیلوکسان

این نوع پلیمر سیلیکونی در تولید مواد ضد زنگ، روان‌کننده‌ها و مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی‌فنیل‌سیلوکسان

این نوع پلیمر سیلیکونی در تولید مواد عایق الکتریکی، مواد ضد زنگ و مواد ضد آب استفاده می‌شود.

پلی‌اورتیت‌سیلوکسان

این نوع پلیمر سیلیکونی در تولید مواد چسبنده، روان‌کننده‌ها و مواد عایق الکتریکی استفاده می‌شود.

این تنها چند مثال از انواع پلیمرهای سیلیکونی هستند و در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

تفاوت بین silicone و silicon چیست؟

یکی از تمایزات مهم هنگام صحبت در مورد تولید سیلیکون، تفاوت بین سیلیکون (silicone) و سیلیکون (silicon) است.

سیلیکون – بدون “e” – یک عنصر شیمیایی (Si) است. مانند بسیاری از عناصر، به طور طبیعی به شکل مجزا یافت نمی‌شود. با این حال، سیلیکون (silicone) به دسته وسیعی از پلیمرها اشاره دارد که از یک پیوند سیلوکسان فرمول شیمیایی (-Si-O-Si-) با ترکیبات آلی مختلف تشکیل می شوند.

ساختار اصلی سیلیکون از پلی ارگانوسیلوکسان‌ها تشکیل شده است که در آن اتم های سیلیکون به اکسیژن متصل می‌شوند تا پیوند «سیلوکسان» ایجاد کنند. ظرفیت‌های باقی مانده سیلیکون به گروه‌های آلی، عمدتاً گروه های متیل (CH3) متصل است که شامل فنیل، وینیل یا هیدروژن است.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌های مارا نیز مشاهده بفرمایید

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

09123188890

09121580034

02133970907

واتساپ: 09123188890

ایمیل: Silicon.nasuz@gmail.com

اینستاگرام: silicon.nasuz@

حجره اینترنتی: silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


سیلیکون نسوز چیست؟,سیلیکون چیست، تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل, پروفیل سیلیکونی شیاری, پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز,سیلیکون چیست، تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله، سیلیکون چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *