بلاگ

تولید واشر و شیلنگ دستگاه های تقطیر

تولید واشر و شیلنگ دستگاه های تقطیر

تولید واشر و شیلنگ دستگاه های تقطیر: دستگاه تقطیر از سه فلاسک اصلی تقطیر تشکیل شده است که بخش اول آن برای مخلوط کردن مواد در گرما و فرار مواد از آنجا به کار می رود، و بخش دوم آن مربوط به کندانسور برای خنک کردن مواد به حالت مایع استفاده می شود، و در بخش سوم مجمع جمع آوری مایع قرار گرفته است.

به طور کلی تقطیر یک عملیات مشترک در همه ی آزمایشگاه ها می باشد چون تمام آزمایشگاه هایی که نیاز به جداسازی مواد شیمیایی دارند این فرایند را به یک صورت انجام میدهند و شکل ظاهری دستگاه تقطیر از شیشه ساخته شده است،در مراحل تقطیر عملیات حرارت انجام می شود. به همین خاطر مخزن ها باید از لحاظ ترک همیشه بررسی شوند.

همچنین در آن نباید مواد شیمیایی در برابر بخارات شیشه ای واکنش نشان دهند.

دستگاه تقطیر آزمایشگاهی معمولا به یک منبع آب متصل است تا بتواند به راحتی بخارات را خنک کند و آن ها را تبدیل به مایع کند و همچنین دستگاه تقطیر دارای شلنگ ورودی و خروجی می باشند .

لوله های اتصال باید در برابر فشار آب مستحکم باشد، جریان آب هم باید در شلنگ ها به صورت کامل در رفت و آمد باشد، نرخ جریان آب هم باتوجه به نوع کاری که قرار است انجام داده شود متفاوت و قابل تنظیم است.

 

روش‌ ساده برای انجام تقطیر مایعات 

ساده ترین یا میشود گفت رایج ترین نوع آن حذف با تبخیر جزئی مداوم محلول در حال جوش می باشد. زمانی که محلول می جوشد مولکول های سبک تر مایع بخار شده و به لوله ها منتقل می شود.

بخاری که در دستگاه تقطیر قرار دارد سریعا داخل یک کندانسور منتقل می شود.

آب شرب را طی مراحلی که شامل تبخیر و سرد کردن است، به کمک دستگاه تقطیر، خالص می کنند.

روش تقطیر جز به جز 

روش تقطیر جز به جز در مواقع کار جدا سازی یک مخلوط به اجزای سازنده آن را انجام می دهد به طور مثال برای جداسازی ترکیبات با چرخه های تغلیظ سازی و تبخیر متوالی ازیک ستون فشرده استفاده می شود.

روش تقطیر با آب 

روش تقطیر با آب یک مدل تقطیر ترکیبی است در روش تقطیر ترکیبی به گرما حساس هستند این فرایند در واقع فوران کردن بخار آب از بین یک مخلوط حرارت دیده از مواد خام است.

روش تقطیر مسیر کوتاه 

این روش از تقطیر همان طور که از اسم آن پیداست مسیر آن بسیار کوتاه است در حد چند سانتی متر، یعنی عصاره

آن مسیر کوتاه را طی میکند و فشار کمی را در دستگاه تقطیر آزمایشکاهی ایجاد میکند.

روش تقطیر ناحیه ای

این روش تقطیر ناحیه ای ظرف طویلی وجود دارد که به صورت جز به جز مایع را ذوب می کند و در نهایت به دستگاه تقطیر آزمایشگاهی می رساند.

تولید واشر و شیلنگ دستگاه های تقطیر

کاربرد دستگاه تقطیر آزمایشگاهی 

  • جداسازی آب شیرین از آب نمک
  • جداسازی هوا به بخش های مجزایی مانند اکسیژن و هلیوم خالص
  • جداسازی نفت خام باعث تولید محصولاتی در حوزه ی حمل و نقل، تولید برق و گرمایش می شود.
  • افزایش درصد خلوص الکل برای مصارف پزشکی
  • برای تقطیر نفت در پالایشگاه های نفتی و شیمیایی از دستگاه تقطیر آزمایشگاهی جز به جز استفاده می کنند.

دستگاه تقطیر آزمایشگاهی ساده با سرعت بالا و زمان کم تقطیر را انجام می دهد. مصرف انرژی بسیار کمی دارد اما تنها در مقابل مایع های نسبتا خالص پاسخگویی دارد و نسبت به دستگاه تقطیر آزمایشگاهی جز به جز قابلیت تفکیک کمتری دارد.

تولید آب خالص آزمایشگاه ها برای شستشو، استریلیزاسیون و مراکز برنامه ریزی غذایی. در آب خالص نباید به هیچ عنوان ذرات معلق وجود داشته باشد. همچنین می توان درجه ی خلوص را بالاتر برد که این میزان از سطح خلوص در تولید محلول ها و… کاربرد دارد.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌های مارا نیز مشاهده بفرمایید

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید شیلنگ آزمایشگاهی تماس بگیرید.

شماره تماس :

09123188890

09121580034

02133970907

واتساپ: 09123188890

ایمیل: Silicon.nasuz@gmail.com

اینستاگرام: silicon.nasuz@

حجره اینترنتی: silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران,تولید واشر و شیلنگ دستگاه های تقطیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *