بلاگ

شیلنگ تفلونی چیست

شیلنگ تفلونی چیست

شیلنگ تفلونی چیست ؟ نوعی از شیلنگ‌های صنعتی ، شیلنگ‌های تفلونی و ptfe می باشد. شیلنگ‌های Ptfe همانطور که از نامشان پیداست توسط پلی تترا فلوئور اتیلن ساخته می شوند.

این نوع شیلنگ‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و شرایط آب و هوایی می باشند ازین رو کاربرد بسیار زیادی در اکثر صنایع دارند. در ادامه برای این که درک بهتری از شیلنگ تفلونی داشته باشید در رابطه با Ptfe نیز صحبت خواهیم کرد.

 

پلی تترا فلوئورو اتیلن یا Ptfe چیست ؟

این نوع پلیمر از جمله پلیمر های پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد که علاوه بر تولید شیلنگ تفلونی در ساخت میلگرد ptfe کاربرد دارد.

پلی تترا فلوئورو اتیلن در سال 1938 کاملا به صورت تصادفی کشف شد.

این ماه برای اولین بار توسط شرکت Dupont ساخته شده است. پلی تترا فلوئورو اتیلن دارای ضریب اصطکاکی بسیار پایینی است. نام مختصر این ماده به تفلون مشهور است و از آن جایی که این ماده توسط بدن انسان دفع نمی شود یا به ندرت دفع می شود از آن استفاده پزشکی نیز می کنند.

این نوع پلیمر وزن بسیار سبکی دارد و همچنین از ساختار محکمی برخوردار می باشد. این پلیمر مقاومت بسیار خوبی در برابر دما دارد و رنج دمایی آن بالا می باشد یعنی این که می تواند از منفی دویست و شصت درجه سانتی گراد تا مثبت دویست و شصت درجه سانتی گراد را تحمل کند.

این ماده از مقاومت شیمیایی خوبی نیز برخوردار می باشد یعنی این که می تواند در شرایطی که همه چیز برای انجام واکنش با دیگر مواد محیا است واکنش انجام ندهد.

این ویژگی باعث می شود که یک ماده ساختار و کاربرد خود را حفظ کند. این ماده در برابر انواع اسید ها و باز ها از خود مقاومت خوبی نشان می دهد به همین دلیل از آن در صنعت پتروشیمی در اکثر وسایلی که قرار است ارتباط با اسید و باز ها داشته باشند استفاده می شود.

پلی تترا فلوئورو اتیلن پلیمری است که دارای زنجیره کربنی است که به هر اتم کربن آن دو اتم فلوئور چسبیده است. این ماده در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین اشعه های مضر همچون UV و … بسیار مقاوم می باشد.

 

شیلنگ تفلونی چیست

 

مزایا شیلنگ تفلونی

شیلنگ‌ تفلونی یک نوع شیلنگ خاص هست که از مواد تفلون برای ساخت آن‌ استفاده می‌شود. این شیلنگ‌ برخی مزایای منحصر به فرد دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

مقاومت در برابر حرارت

شیلنگ‌های تفلونی دارای مقاومت بالا در برابر دماهای بالا و پایین هستند، که آنها را برای استفاده در برنامه‌های با دماهای متغیر مناسب می‌کند.

مقاومت شیمیایی

مواد تفلونی مقاومت بالایی در برابر اسیدها، قلیاها و مواد شیمیایی دیگر دارند، که این شیلنگ‌ها را برای استفاده در محیط‌های شیمیایی مناسب می‌کند.

انعطاف‌پذیری

شیلنگ‌های تفلونی انعطاف پذیری بالایی دارند و به راحتی می‌توانند در انواع فرم‌ها و زوایا منحنی شوند، که این ویژگی آنها را برای استفاده در محیط‌های پیچیده و محدود مناسب می‌کند.

عدم جذب آب

شیلنگ‌های تفلونی دارای عدم جذب آب هستند که از خطر خوردگی و آسیب به سیستم‌های لوله‌کشی جلوگیری می‌کند.

عمر مفید بالا

به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف، شیلنگ‌های تفلونی دارای عمر مفید بالایی هستند و نیاز به تعویض و نگهداری کمتری دارند.

با توجه به این مزایا، شیلنگ‌های تفلونی برای استفاده در انواع صنایع از جمله خودروسازی، صنایع شیمیایی، طبی و غذایی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

انواع شیلنگ‌ تقلونی

 صاف

شیلنگ تفلونی صاف بدون لایه بافته شده از نوع شیلنگ‌‎های گزینه مناسبی برای انتقال‌های کم فشار می باشند و هم چنین دیواره شفافی دارند که باعث می شود که مواد انتقالی درون شیلنگ دیده شود و به صورت بصری انتقال را کنترل نمود.

خرطومی

این نوع از شیلنگ ها نیز به مانند شیلنک های تفلونی صاف بدون لایه می باشند و مانند آن ها برای کارهای کم فشار مناسب می باشد و هم چنین شفاف می باشند.

فولاد ضد زنگ

این شیلنگ تفلونی بر خلاف دو دسته قبلی برای کار های با فشار زیاد حدود 400 بار ساخته شده است و برای انتقال انواع سیالات مناسب می باشد. این شیلنگ ها برای انتقال گاز ها و بخار و روغن و روان کننده و سوخت و رنگ و چسب و … مناسب می باشد.

خارجی استیل

این نوع از شیلنگ ها حتی نسبت به شیلنگ های صاف برای کار با فشار پایین تری مناسب هستند و همچنین دارای انعطاف پذیری بهتری نسبت به دیگر شیلنگ های می باشند.

سیم فولادی

این نوع از شیلنگ ها را به صورت مارپیچ می سازند و از آن ها در صنعت پتروشیمی به صورت متعدد استفاده می شود.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌های مارا نیز مشاهده بفرمایید

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید شیلنگ آزمایشگاهی تماس بگیرید.

شماره تماس :

09123188890

09121580034

02133970907

واتساپ: 09123188890

ایمیل: Silicon.nasuz@gmail.com

اینستاگرام: silicon.nasuz@

حجره اینترنتی: silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


قیمت شیلنگ آزمایشگاهی, شیلنگ تفلونی چیست, تولید شیلنگ سیلیکونی, تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, خرید شیلنگ آزمایشگاهی, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی, ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, فروش شیلنگ آزمایشگاهی, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, فروش شیلنگ آزمایشگاهی, خرید شیلنگ تفلونی, خرید شیلنگ تایگون, نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, خرید شیلنگ آزمایشگاهی, شیلنگ ضد اسید , شیلنگ تفلونی , شیلنگ تایگون, شیلنگ آزمایشگاهی, شیلنگ تایگون چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *