بلاگ

ورق لاستیک وایتون چیست

ورق لاستیک وایتون چیست

ورق و نوار لاستیک وایتون 

ورق لاستیک وایتون چیست, این محصول که در دسته لاستیک های مصنوعی قرار دارد که اولین بار توسط شرکت دوپنت ارائه شد . در آن زمان فلئوروپلیمر های زیادی توسط شرکت دوپنت ارائه شد که در این میان ترکیباتی مانند هگزافلوروپروپیلن (HFP) و وینیلیدن فلوراید (VDF یا VF2) ، وینیلیدن فلوراید (VDF) و هگزافلوئورپروپیلن (HFP) وجود دارد که معروف ترین آنها وایتون می باشد .

در مقایسه با اکثر الاستومرهای دیگر ، وایتون قادر به تحمل درجه حرارت بالا بوده ، در عین حال خواص مکانیکی خوب خود را نیز حفظ می کند . مقاومت شیمیایی آن در برابر رنج وسیعی از مواد شیمیایی و حتی روغن بسیار خوب است نیز در اصل از درجه حرارت بالا بی تأثیر است . ترکیبات وایتون هنگامی که در معرض هوای گرم آزمایشگاهی قرار می گیرند می تواند تا دمایی حدود 204 درجه سانتیگراد را تحمل کند و یا در معرض قرار گرفتن در معرض دمای متناوب تا 316 درجه سانتی گراد نیز میتواند قرار بگیرد و بدون تغییر ساختاری این دما را تحمل کند .

وایتون همچنین می تواند در برابر تخریب شدن در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و مایعات  از جمله روغن ها ، سوخت ها ، روان کننده ها و بیشتر اسیدهای معدنی نسبت به سایر الاستومرهای غیرفلوئوره مقاومت بیشتری داشته باشد . به عبارتی ، این بدان معنی است که بهترین مقاومت در برابر سیال هر لاستیک تجاری را فراهم می کند . وایتون به علت داشتن نفوذپذیری کم در برابر طیف وسیعی از مواد ، در صورت قرار گرفتن در معرض سوخت های اکسیژن شده عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد .

از آنجا که وایتون همچنین مقاومت خوبی را در برابر فشرده سازی از خود نشان می دهد ، حتی در دماهایی که باعث می شود سایر الاستومرهای غیرفلوئوره شکننده شوند نیز مقاوم است . این ماده همچنین در برابر اکسیداسیون هوا ، خورشید ، شرایط آب و هوایی ، قارچ و شکل پذیری مقاوم است . علاوه بر این ، وایتون دارای خواص الکتریکی خوبی حتی در ولتاژ های کم و در هنگام کار با فرکانس پایین از خود نشان می دهد و توانایی سوختن آن کم است .

ورق لاستیک وایتون چیست

ویژگی های لاستیک وایتون

  • مقاومت در برابر خوردگی انواع مواد شیمیایی و مایعات صنعتی
  • محافض عالی در برابر روغن ، سوخت ، روان کننده ها ، اکثر اسیدهای معدنی و مایعات هیدرولیکی و آتش
  • انعطاف پذیر ، سبک وزن
  • صفحات اسفنجی وایتون دارای درجه حرارت -10 درجه فارنهایت تا 400 درجه فارنهایت است
  • این لاستیک در برابر فرسایش انواع مواد شیمیایی و مایعات اسیدی مقاومت بالایی دارد
  • رطوبت به دماهای پایین به طور معمول -20 ° C و -40 ° C با استفاده از نمرات خاص
  • این محصول در ضخامت 1 الی 10 m.m به صورت رول
  • در عرض های 1 – 1.2 و 1.5 m و از ضخامت 10 الی 50 m.m
  • به صورت ورق در ابعاد 1×2 قابل عرضه می باشد

کاربرد ورق لاستیکی وایتون 

ورق لاستیک وایتون به واسطه خواص عالی و منحصر به فردی که دارد در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه به کارد می رود.

هم چنین از دیگر کاربردهای ورق وایتون می توان به کاربردهای صنعتی مانند هوا و فضا و خودروسازی اشاره نمود. ورق لاستیکی وایتون به علت مقاومت فوق العاده بالایی که در مقابل دما و درجه حرارت دارند، به ورق وایتون نسوز نیز مشهور می باشد، که این قابلیت نسوز بودن ورق وایتون موجب استفاده از آن در صنایع نسوز گردیده است.

هم چنین به علت قابلیت نفوذ پذیری کمی که ورق لاستیکی وایتون دارند برای استفاده از سیستم های خلاء و فضا مناسب می باشند.

مزایای لاستیک وایتون

سازگاری با سوخت و روغن

سازگاری با بسیاری از مواد شیمیایی دیگر

می توان آن را برای استفاده مداوم در دمای 204 درجه سانتیگراد ساخت

درجه های خاصی از VITON می تواند در دماهای کم -40 درجه سانتی گراد به همان اندازه عملکرد خوبی داشته باشد

الزامات سختگیرانه محیط زیست در رابطه با تولید گازهای گلخانه ای ، نشت ، به ویژه هنگامی که با برخی دیگر از الاستومرها مقایسه می شود را برآورده می کند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید..


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *