بلاگ

اورینگ و کاربرد آن

اورینگ و کاربرد آن

اورینگ چیست ؟

اورینگ و کاربرد آن, اگر شما هم قصد تهیه اورینگ را دارید باید بدانید که سطح مقطع این قطعه به شکل o بوده و به عنوان یک درزبند مکانیکی برای آب بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این قطعه اغلب از الاستومر بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که طی مونتاژ به چند قسمت فشرده می‌شود. لازم به ذکر است این اقدام سبب آب بندی مکانیکی میان قسمت‌های مختلف قطعه می‌شود.

این قطعه کاربرد گسترده‌ای در صنعت به ویژه صنعت خودرو سازی دارد و به دلیل کیفیت و قیمت بسیار مطلوب آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چگونه می توان یک O-ring با کیفیت را تشخیص داد؟

نسوز بودن اورینگها یکی از نشانه های اصلی کیفیت آن ها می باشد. اگر می خواهید بدانید یک O-ring تا چه اندازه دارای کیفیت است، باید به جنس آن دقت کافی نمود. برای این منظور باید آن را کمی کشید. بعد از اینکار اگر O-ring بدون آنکه شکل اولیه خود از دست دهد، به حالت اولیه خود باز گشت می توان نتیجه گرفت که از جنس خوب برخوردار بوده و نسوز است. اما اگر پس از کشیده شدن شکل اولیه خود را از دست داده و سوراخ هایی در آن ایجاد شود؛ اورینگ کیفیت بالایی ندارد.

O-ring های بی کیفیت پس مدتی استفاده از حالت نرمی در آمده و شکننده می شوند. این در حالی است که O-ring های با کیفیت به مرور زمان و در برخورد با مواد موجود در ماشین آلات، دچار خرابی و آسیب نخواهند شد.

اورینگ و کاربرد آن

اورینگ ها بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟

طبق سازگاری شیمیایی، دمای کاربردی، فشار آب‌بندی، الزامات روغن‌کاری، طول‌سنج، اندازه و هزینه اورینگ را انتخاب می‌کنند. اورینگ‌های لاستیکی (Rubber O-rings) رینگ‌هایی لاستیکی می‌باشند که دارای سطح مقطعی دایراه‌ای شکل بوده و از آن جهت سیل متحرک و ثابت برای آب‌بندی ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شود. طبق آزمایشاتی که بر روی آن‌ها صورت گرفته است، اورینگ‌ها می‌توانند فشاری تا psi5000 (35 مگاپاسکال) را تحمل کنند.

عملکرد اورینگ ها به چه شکلی است؟

از اورینگ‌ها برای جلوگیری از نشتی مواد ، جهت از بین بردن لقی بین دو سطح، به عنوان فاصله انداز بین دو قطعه صنعتی یا غیرصنعتی استفاده می‌شود. عملکرد آب‌بندی اورینگ‌ها با تغییر شکل دادن سطح مقطع در زمان جای‌گذاری و فشرده‌سازی در محفظه مربوطه انجام می‌گردد. اورینگ می‌تواند به شکل شعاعی و یا محوری در فضای نصب آن فشرده گردد.

جنس مواد تشکیل دهنده اورینگ چیست ؟

برای تشخیص یک اورینگ با کیفیت و نسوز از اورینگ های معمولی کمی اورینگ را می کشیم. اگر سطح اورینگ به حالت اولیه برگشت و شکل خود را از دست نداد ، جنس آن اصلی و نسوز می باشد. ولی اورینگ های معمولی را اگر کمی بکشیم ، شاهد خلل و سوراخ هایی در سطح آن می شویم و حالت اولیه خود را از دست می دهد.

اورینگ با کیفیت پس از مدتی در برخورد و شرایط کاری با مایعات و گازوئیل و روغن کیفیت خود را از دست نمی دهد و نرمی و حالت خاص اولیه خود را دارد. ولی اورینگ معمولی خیلی زود خشک و شکننده می شود. اورینگ یکی از رایج ترین واشرها در طراحی ماشین ها است زیرا ارزان بوده ، طراحی بسیار ساده ای دارد و قابل اطمینان است و نصب آسانی دارند. آنها می توانند ده ها مگاپاسکال ( هزاران اسب بخار ) فشار را تحمل کنند.

ویژگیهای اورینگ

ویژگیها و خاصیت های آن ها را میتوان از موارد زیر متوجه شد.

شکل و یا مدل های اورینگ

آلیاژ یا جنس های اورینگ

ابعاد یا اندازه های اورینگ

مارک های اورینگ

رنگ های اورینگ

روکش های اورینگ (گالوانیزاسیون) یا همان آبکاری

کاربرد اورینگ چیست؟

تجهیزات غواصی

در تولید مخازن هوای غواصی، برای جلوگیری از نفوذ هوا به بیرون، از اورینگ استفاده می کنند.

ایمپلنت دندانی

کاربرد اورینگ را می توان در ایمپلنت های دندانی مشاهده کرد.

هنگام استفاده از ایمپلنت ها، مایعی از آن ها خارج می شود تا از احساس درد بیش از حد در دهان بیماری جلوگیری به عمل آورد.

در ساختار ایمپلنت، اورینگ برای جلوگیری از نشت مایع به بیرون به کار می رود.

پینت بال

در تفنگ های پینت بال از هوای فشرده برای شلیک گلوله های رنگی استفاده می شود.

مزایای استفاده از اورینگ چیست؟

تمامی تجهیزات صنعتی که به نوعی با سیالات و گازها ارتباط داشته باشند، به آب‌بندی مناسبی نیاز خواهند داشت که از خروج این مواد جلوگیری کنند. روش‌های مختلفی برای آب‌‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از میان‌ آن‌ها می‌توان به جوشکاری، لحیم‌کاری و ماشین‌کاری مناسب اشاره کرد. روش دیگری نیز در آب‌بندی وجود دارد که از ماده‌ای نرم استفاده می‌کند که در بین دو ماده سخت دیگر محبوس شده است و کار آب‌بندی را انجام می‌دهد. اورینگ‌ها در دسته دوم جای می‌گیرند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید..


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *