بلاگ

میکای مسکوییت چیست

میکای مسکوییت چیست

ورق میکا چیست؟

میکای مسکوییت چیست, با نام میکای معمولی، و یا میکای پتاس هم شناخته می‌شود، یک ماده معدنی سیلیکاتی، حاوی پتاسیم و آلومینیوم است. این محصول، مرسوم‌ترین عضو گروه میکا است که به دلیل برش آسان، می‌تواند به شکل ورق‌های نازک، شفاف اما با دوام دربیاید.

اصطلاح میکا، عنوان یک محصول نبوده و خانواده‌ای از مواد معدنی استخراج شده از دل طبیعت را توصیف می‌کند که ساختار پوسته پوسته و لایه‌ای دارند.خاصیت حرارتی و دی الکتریکی منحصر به فرد این مواد معدنی، آن‌ها را برای کاربردهای متعدد در دمای حدود 1000 درجه سانتیگراد مناسب می‌سازد.

انواع میکا، با ماشین‌کاری و چسب‌کاری آسان، یک راه حل مناسب برای عایق بندی در دمای بالا به شمار می‌آید. میکا از دل طبیعت استخراج گردیده و اگرچه معمولاً به صورت پودر و یا تکه تکه دیده می‌شود اما تنها میکای پوسته پوسته و به اصطلاح، لمینار، از کیفیت مناسب برای تولید محصولات کارآمد در دمای بالا برخوردار خواهد بود.

تا امروز، از میان 28 نوع میکای شناسایی شده و 6 نوع میکای قابل استخراج از دل طبیعت، دو مورد در محیط‌های با درجه حرارت بالا، و برای عایق بندی صنعتی کاربرد دارند؛

میکای مسکویت ، با رنگ روشن و شفاف، و غلظت بالای آلومینیوم، که بیشترین میزان استخراج را از آن خود کرده، و میکای فلوگوپیت که به واسطه درصد بالای منیزیم، در رنگ قهوه‌ای یا سبز دیده می‌شود.

مسکویت، فروان‌ترین نوع میکا است که در انواع مصالح ساختمانی، محصولات تولیدی و عایق بندی تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسکویت، متداول‌ترین ماده معدنی از خانواده میکا است که در سنگ‌های آذرین، رسوبی، و دگرگونی وجود دارد. این نوع از میکا، مانند سایر میکاها، به سادگی به شکل ورق‌های شفاف نازک در می‌آید.

میکای مسکوییت چیست

کاربردهای پودر میکا          میکای مسکوییت چیست

پودر میکا (عمدتاً مسکوویت) در ایالات متحده جهت ساخت گستره ای از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.
• دیواره های مفصل دار

کاربرد اصلی پودرمیکا در دیواره های مفصل دار  است که در آنها جهت پوشش درزها (seams) و رفع نقایص در تخته های دیواری ساخته شده از ژیپس مورد استفاده قرار می گیرد. این میکا که به عنوان پرکننده انجام وظیفه می نماید، انعطاف پذیری دیواره ها را بهبود بخشیده و ترک خوردگی در محصول نهایی را کاهش می دهد. در سال 2011 حدود 69 درصد از پودرمیکای خشک شده مصرف شده در ایالات متحده در دیواره های مفصل دار مورد استفاده قرار گرفت.

رنگ

پودرمیکا به عنوان یک بسط دهنده رنگدانه  در رنگ مورد استفاده قرار می گیرد که به معلق ماندن رنگ دانه کمک نموده، خاکه دهی (chalking)، آبرفتگی و ترک خوردگی سطح تمام شده را کاهش داده، از نفوذ آب و هوازدگی کاسته و به براقیت ته رنگ رنگدانه می افزاید . در برخی از رنگ های اتومبیلی، از پولک های ریز میکا جهت ایجاد جلای مروارید استفاده می گردد.

 گِل حفاری

پودرمیکا یک افزونه به گل حفاری است تا با مهر و موم کردن بخش های متخلخل سوراخ حفاری، سبب کاهش هرزروی گِل حفاری (circulation loss) گردد. در سال 2011 حدود 7 درصد از پودرمیکای خشک مصرف شده در ایالات متحده جهت بکارگیری در گل حفاری مورد استفاه قرار گرفت.

 پلاستیک ها

صنایع اتومبیل سازی در ایالات متحده، پودر میکا را جهت بهبود کارآیی قطعات پلاستیکی بکار می بندند. در پلاستیک ها، ذرات پودر میکا به عنوان عاملی جاذب صدا و لرزه عمل نموده و می توانند ویژگی های مکانیکی را بوسیله افزایش پایداری، سفتی و مقاومت افزایش دهند.

لاستیک

پودر میکا به عنوان یک پرکننده بی اثر و عامل رهاسازی محصول از قالب (mold release agent) در ساخت قطعات لاستیکی قالب گیری شده (molded rubber products) مانند تایرها و عایق های سقفی مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های صفحه ای میکا به عنوان یک عامل ضد چسبندگی عمل می نمایند.

عایق سقفی آسفالتی

پودرمیکای خشک به عنوان پوشش سطح در توفال های آسفالتی (asphalt shingles) و عایق های سقفی رولی (rolled roofing) مورد استفاده قرار می گیرد. ذرات تخت میکا، سطح را پوشانده و به عنوان عامل ضد چسبندگی (autistics agent) عمل می نمایند. میکا آسفالت را به خود جذب نکرده و در برابر هوازدگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

خواص مسکوویت چیست؟

مسکوویت را می‌توان با شکاف کاملش متمایز کرد که به آن اجازه می‌دهد به ورقه‌های نازک، انعطاف‌پذیر، الاستیک، بی‌رنگ و شفاف با درخشش مرواریدی تا زجاجیه شکسته شود. این تنها ماده معدنی رایجی است که این ویژگی ها را دارد. این کانی می تواند شفاف یا نیمه شفاف باشد و می تواند بی رنگ یا با رنگ های خاکستری، قهوه ای، سبز، زرد یا (به ندرت) بنفش یا قرمز رنگ شود.

دارای سیستم کریستالی مونوکلینیک می باشد. این یک برش پایه تقریباً کامل دارد که منجر به ایجاد ورقه‌های (ورق‌های) فوق‌العاده نازک می‌شود که اغلب بسیار الاستیک هستند. ورقه های مسکوویتی به ابعاد ۵ متر در ۳ متر هم دیده شده است.

مسکویت یک میکای غنی از پتاسیم است. فرمول شیمیایی مسکویت KAl2(AlSi3O10)(OH)2 بوده و یون های دیگر با یک بار مثبت منفرد مانند سدیم، روبیدیم یا سزیم نیز در این فرمول جایگزین پتاسیم می شوند. منیزیم، مس، لیتیوم، کروم یا وانادیم نیز به جای آلومینیوم استفاده می شود.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *