بلاگ

بلنکت نسوز چیست؟

بلنکت نسوز چیست؟

پتو نسوز چیست؟

بلنکت نسوز چیست؟, پتوی نسوز به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از پرکاربردترین مواد نسوز در صنعت، به شمار می آید. پتوی نسوز یا پتوی سرامیکی (نام‌های دیگر- پتوی سرامیک فایبر، بلانکت نسوز)، یک محصول مفید در صنعت است که از الیاف سرامیکی در هم تنیده ساخته می‌شود که این الیاف بلند و انعطاف پذیر هستند.

پتو سرامیکی یا نسوز با فلامینت های الیاف سرامیکی و آلومینیوم سیلیکات طی فرآیندی با عنوان سوزن دوزی، ساخته می‌شود. نکته قابل توجه در مورد ساخت و تولید پتوی نسوز این است که در آن از هیچ گونه بایندر (آلی) استفاده نمی‌شود و به همین علت دارای مقاومت بسیار بالایی است.

پتو نسوز محصولی عایق است و همانطور که از اسم آن برمی‌آید دیرگداز بوده و دارای کاربردهای بسیاری است. این محصول در بازه‌های دمایی بالا، دارای مقاومت قابل توجهی است.

وزن پتوی نسوز پایین بوده و همچنین محصولی بسیار بادوام در صنعت به شمار می‌آید. ضخامت پتوی نسوز معمولا در بازه 5 الی 60 میلیمتر است و همچنین دانسیته آن از 64 الی 200 كيلو گرم بر متر مكعب قابل تغییر است.

همچنین دارای هدایت حرارتی بسیار پایینی نسبت به باقی الیاف است. این محصول می‌تواند تا درجه حرارتی ۱۲۶۰ را تحمل می کنند. باید به این نکته اشاره کنیم که استحكام پتوی سرامیکی به واسطه ایجاد اتصالات مكانیكی داخلی ایجاد شده كه موجب استحكام كششی بالا (حدود 40 تا 120 KPa ) می‌شود.

پتوهای نسوز را در صنعت، به دو روش ذوب و روش شیمیایی تولید می‌کنند.اهداف خرید و استفاده از پتو نسوز
اساسأ خرید پتوهای سرامیکی با هدف استفاده در زمینه های گوناگون صنعتی صورت می گیرد که در این راستا، قیمت پتو نسوز نیز متناسب با نوع محصول و حجم خرید، متفاوت خواهد بود.

بلنکت نسوز چیست؟

کاربرد های بلنکت نسوز 

به عنوان آستر کوره های عملیات حرارتی
عایق درزبند در کوره های القایی
عایق پشتیبان در کوره های گرمایش مجدد
بهترین پوشش برای قالب ها در صنایع ریخته گری
پوشش محافظ و سرپوش عایق در دیگ های بخار
برای فیلتراسیون گازها و مایعات در دمای بالا
پوشش عایق مشعل های حرارتی
عایق درزبند در اتصالات انبساطی
به عنوان آستر در کوره های ذوب
فیلتر جداکننده مواد سرباره و شیمیایی از مذاب فلزی
در کارخانه ریخته گری و به عنوان پوشش نازل جهت جلوگیری از اکسیداسیون و بروز شوک های حرارتی

ویژگی‌های فیزیکی انواع پتوی نسوز صنعتی

با توجه به کاربردهای بسیار زیاد و متفاوتی که پتوی نسوز در صنعت و صنایع مختلف دارد، با ویژگی‌های متنوعی نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود.

استحکام کششی پتوی نسوز صنعتی باز توجه ضخامت و تراکم آن از ۴۰ الی ۱۲۰ کیلوپاسکال متغیر است. پتوی نسوز صنعتی با توجه به کاربرد آن در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود که از ۵ الی ۶۰ میلیمتر متفاوت است. پتوی نسوز در تراکم‌های مختلف از ۶۴ کیلوگرم بر متر مکعب تا ۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب تولید می‌شود.

مشخصات پتوی نسوز صنعتی

پتوی نسوز صنعتی با ویژگی دیرگدازی آن شناخته می‌شود به واسطه‌ی همین دیرگذار بودن است که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

پتو نسوز در انواع مختلفی تولید می‌شود و می‌تواند محدوده‌ی دمای ۹۵۰ الی ۱۴۳۰ درجه را تحمل کند. این پتو همچنین در این دما به عنوان یک عایق حرارتی خوب نیز عمل می‌کند.

هدایت حرارتی پتوی نسوز صنعتی بسیار پایین است و همین موجب شده است تا بتواند تا حد زیادی به عنوان عایق الکتریسته عمل کند.

پتوی نسوز صنعتی در عین حال که در دماهای بالا به عنوان عایق عمل می‌کند، پایداری حرارتی و شیمیایی خوبی دارد و در دماهای بالا ماهیت فیزیکی و شیمیایی آن تغییر نمی‌کند.

پتوی نسوز صنعتی استحکام کششی بسیار بالایی دارد و در مقابل تغییر دمای ناگهانی (شوک حرارتی) عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

شاید فکر کنید که پتوی نسوز تنها در زمینه‌ی حرارت و دما عایق خوبی است، در حالی که پتوی نسوز علاوه بر گرما و جریان الکتریسیته در مقابل صدا نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

قابلیت جذب صدای پتوی نسوز صنعتی قابل توجه است و همین موجب است که به عنوان عایق صدا نیز از آن استفاده شود.

طریقه استفاده از پتو نسوز 

برای این که یک حریق ایجاد شود ، هر سه ضلع مثلث آتش می بایستی حضور داشته باشند .

گرما ، سوخت و اکسیژن پتوی نسوز باید بر روی ماده ی جامد بچسبد و آتش را در برگیرد.

پتوی نسوز از بالا روی جسم مشتعل قرر گیرد ، وظیفه اش آن است که از رسیدن اکسیژن به آتش جلوگیری نماید ، که این باعث خاموشی شعله می شود.

پتوی سرامیکی در تعمیر و عایق سازی کوره ها ، ژنراتور ها ، دیگ های بخار و … می باشند.

جلوگیری از صدمه دیدن و ورود بخار به توربین های گاز و دیگر تجهیزات با دمای بالا است.

به عنوان عایق لوله ها می توانند کاربرد داشته باشند.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *