بلاگ

ورق گرافیت چیست

ورق گرافیت چیست

ورق گرافیت، به عنوان یک ماده با ویژگی‌های حرارتی برجسته، در صنایع مختلف به کار می‌رود. این ورق‌ها با مقاومت بالا در برابر حرارت و شیمیایی‌ها، مناسب برای کوره‌ها، صنایع شیمیایی و فولاد استفاده می‌شوند.به عنوان تولید کننده محصولات سیلیکونی ، شما می‌توانید از قسمت فروشگاه اینترنی ما دیدن کنید و از  محصولات با کیفیت و پایدار خریداری کنید.

 

معرفی اجمالی ورق گرافیت 

ساختار ورق گرافیت از پودر گرافیت خالص با درصد 95 ساخته شده است به همین دلیل به ورق نسوز ورق گرافیت خالص نیز می گویند. وجود پودر گرافیت خالص در این ورق صنعتی سبب تردی و شکنندگی بسیار بالایی شده است؛ اما سبکی بسیار مطلوبی را برای این محصول به ارمغان آورده است. اما ویژگی هایی که این ورق را در ردیف پرفروش ترین ورق های نسوز قرار داده است عبارت اند از: مقاومت مکانیکی بسیار مطلوب در برابر فشار ، کارکرد در برابر اسید ها و باز های قوی ، تراکم مناسب، هدایت حرارتی، مقاومت در برابر گاز، مقاومت در برابر اشعه های خطرناک و نفوذ ناپذیری دربرابر مادون قرمز و اشعه ایکس، خشک نشدن در برابر جریان هوا، انتقال جریان برق و ….

 

ورق گرافیت چیست

 

ویژگی های ورق گرافیت

مهمترین ویژگی ورق گرافیت تحمل دمایی بسیار مناسب که تا 650 درجه سانتیگراد تخمین زده شده است . البته ورق گرافیت در دماهای زیر صفر هم به خوبی از عهده وظایف خود بر می آید و – 200 درجه سانتیگراد دمای زیر صفری است که این محصول در آن ساختار خود را به خوبی حفظ خواهد کرد .

  • وزن سبک
  • تحمل دمایی در حدود 650 تا 820 درجه سانتی گراد
  • توانایی تحمل از دماهای بسیار کم تا 240 درجه سانتی گراد
  • پایداری بسیار بالا در همه محدود pH (14-0)
  • هدایت الکتریکی بسیار بالا
  • قیمت بسیار پایین

 

کاربرد ورق گرافیت چیست؟

در ساخت باتری ها و ابرخازن ها می توان از ورق گرافیت به علت هدایت الکتریکی بالا به عنوان بستر استفاده کرد. مخصوصا در محیط های بسیار خورنده ای همچون محلول های اسیدی و قلیایی شدید از ورق گرافیت به صورت گسترده استفاده می گردد.

در سیستم های سه الکترودی برای بررسی فرآیندهای الکتروشیمی همچون مطالعه سنسورها، ابرخازن ها، واکنش های الکترولیز آب (OER , HER)، احیای اکسیژن (ORR) و … از ورق گرافیت می توان به عنوان هم الکترود مخالف یا کمکی و هم بستر برای قراردادن ماده فعال استفاده کرد.

 

مواد سازنده‌ ورق نسوز گرافیت خالص 

ورق نسوز گرافیت همان طور که از نامش پیدا می‌باشد؛ از گرافیت ساخته شده است. گرافیت یک کانی نرم می‌باشد و در واقع گرافیت از لحاظ شیمیایی یک آلوتروپ از اتم‌های کربن می‌باشد. گرافیت از لایه‌هایی از اتم‌های کربن تشکیل شده است.

خصوصیت بسیار مهمی که باعث شده از این کانی بسیار در حوزه‌های مختلف استفاده کنند؛ این است که لایه‌های گرافیت می‌توانند به راحتی بر روی هم بلغزند.این اتفاق باعث شده تا گرافیت تبدیل به یک ماده‌ معدنی بسیار نرم باشد. دیگر خاصیتی که در این کانی وجود دارد هدایت الکتریکی می‌باشد.

دیگر خاصیت گرافیت‌رسانایی بسیار بالای این متریال می‌باشد که باعث شده این متریال برای کوره‌های قوس الکتریکی، باتری‌ها و صفحات خورشیدی بسیار مناسب باشد.

 

ویژگی­‌های خاص ورق نسوز گرافیت خالص

برای بررسی ویژگی‌­های ورق گرافیت خالص لازم است تا خود گرافیت و خواصش را به خوبی بشناسیم.

گرافیت یک ماده نسوز گران قیمت است. گرافیت علاوه بر مقاومت در برابر دمای بالا، در مقابل فشار نیز توانایی زیادی دارد. ضد زنگ بودن یکی دیگر از خواص مهم این ماده است. الیاف گرافیت غیر سمی هستند و خطری برای افرادی که در مجاورت آن قرار دارند، نخواهد داشت. به همین دلیل هم می‌شود آن‌ها را در حوزه‌­های مختلف صنعتی به کار برد. همچنین وزن پایین صفحات نسبت به خواصش یکی دیگر از مزیت‌­هایی است که طراحان و متخصصان را نسبت به استفاده از آن ترغیب کرده است.

 

ورق گرافیت خالص چه کاربردی دارد؟

این ورق‌­ها بیشتر برای اتصالات مورد استفاده قرار می­‌گیرند. شیشه، اتصالات لوله، پمپ، شیرآلات، صنایع شیمیایی، داروسازی، پتروشیمی، ایستگاه‌های برق، صنایع قند کاغذ و بسیاری صنعت دیگر این ماده را به کار می‌برند.

یکی از کاربرد­های اصلی ورق گرافیت خالص به کارگیری آن در جهت کنترل فشار وارد شده بر قطعات و جلوگیری از نشت مواد است. یعنی در حقیقت ما بتوانیم از این ورق به عنوان یک واشر استفاده کنیم. تحمل این ماده در برابر فشار­های بالا بی­نظیر است و کمتر ماده ­ای می­تواند از لحاظ دوام و مقاومت او را شکست دهد.

کوره‌های صنعتی

ورق نسوز گرافیت به عنوان یک عایق حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد در کوره‌های صهری و کوره‌های صنعتی دیگر برای محافظت از دیواره‌ها در برابر حرارت بالا و تاثیرات حرارتی.

صنایع شیمیایی

ورق نسوز گرافیت در صنایع شیمیایی برای ایجاد تجهیزاتی مانند گرمکن‌ها، تبادل حرارتی و تجهیزات پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و شیمیایی‌ها.

صنایع فولاد

در صنایع فولاد، ورق نسوز گرافیت برای ساخت قطعات داخلی کوره‌ها و تجهیزات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و سایر شرایط سخت.

صنایع الکترونیک

ورق نسوز گرافیت در صنایع الکترونیک برای ساخت قطعاتی مانند پره‌های خنک کننده در پردازنده‌ها و ترانزیستورها استفاده می‌شود به دلیل خواص حرارتی و الکتریکی مناسب آن.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌های مارا نیز مشاهده بفرمایید.

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

 

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷
ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *