بلاگ

عایق چیست

عایق چیست

عایق چیست؟

عایق چیست, مصرف انرژی امروزه رو به افزایش است در صورتی که یافتن انرژی ارزان روز به روز در حال کاهش می باشد.

با توجه به محدودیت انرژی و هزینه های گزاف آن، هیئت وزیران در سال 1370 مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را که حکایت از عایق کاری ساختمان و استفاده از عایق های حرارتی و صوتی در تمام قسمت ها را دارد به تصویب رسانده است .

قانون هدفمند کردن یارانه ها موجب شده است که استفاده از عایق امروز یکی از مهمترین نیاز های صنایعی همچون پالایشگاه ها، پتروشیمی، خودروسازی، ساختمان ها و تاسیسات شود و عایق کاری را به امری اجتناب ناپذیر مبدل گرداند به طوری که با انجام درست عایق کاری بتوان کنترل فرایند اتلاف انرژی را در تمام قسمت ها به دست گرفت.

 

تاریخچه عایق های حرارتی 

از وقتی که بحران انرژی در سطح جهانی عنوان شده است و کشورهای پیشرفته که با آن روبرو هستند صرفه جویی انرژی یکی از راه کار های مهم امروزه به شمار می آید و مطالعات و اقدامات زیادی برای پایین آوردن مصرف انرژی به عمل آمده است.

هزینه های بالای سوخت در چند دهه گذشته، فعالیت های وسیعی را در زمینه استفاده موثر از انرژی برانگیخته است که این امر مهم، خود همزمان با تحولات شگرفی در علم مهندسی و صنعت ساختمان سازی همراه شده است. از این رو مصرف انرژی در دو دهه اخیر را دوران رونق عایق کاری نامیده اند.

دانش مصرف عایق های حرارتی به بیش از نیم قرن گذشته بر می گردد. تا آنجا که کشور های صنعتی و اروپایی در این زمینه به نتایج جالب توجهی در ساختمان ها دست یافته اند. گرانی سوخت و لزوم صرفه جویی در انرژی تفکر استفاده بهینه از آنرا که ثروتی ملی برای هر کشوری محسوب می شود مهم تر از گذشته جلوه می دهد.

به همین دلیل در صنعت ساختمانی یک سازه علاوه بر اقتصادی بودن باید انرژی مصرفی آن نیز کم باشد.

در عصر امروز، عایق کاری، اعم از حرارتی و صوتی جایگاه ویژه ای در صنعت به خود اختصاص داده است و تولید و مصرف عایق را بیش از پیش اجتناب ناپذیر نموده است.

با عنایت به سهم بالای مصرف سوخت در ساختمان ها، انجام اقدامات بهینه سازی ساختمان به هدف کاهش مصرف سوخت و ایجاد شرایط مطلوب در دمای آن و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی بسیار حائز اهمیت بوده و از این حیث عایق کاری مناسب ساختمان ها در متعادل نگه داشتن دمای آن در فصول مختلف سال یکی از مهم ترین مباحث صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.

 

اندیشه صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان ها

  • انتخاب و بهره برداری مناسب از دستگاه ها و تاسیسات مکانیکی
  • بهینه سازی ساختمان ها به منظور کاهش تلفات حرارتی

یکی از اهداف احداث ساختمان ها به خصوص مسکن، کنترل شرایط محیط درون زندگی در ساختمان است که می­بایستی از عوامل مختلف جوی ایمن بوده و شرایط آن دارای توزیع یکنواخت و قابل کنترل باشد.

به عبارت دیگر یک ساختمان می­بایستی علاوه بر سایر شرایط در مقابل تبادل حرارتی، نفوذ گرما و سرما عایق باشد. از نظر حرارتی درجه حرارت مناسب هوای داخل ساختمان بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد می­باشد و از نظر سرو صدا نباید صداهای بیشتر از 40 دسی بل برای اتاق نشیمن و 30 دسی بل برای اتاق خواب به داخل ساختمان نفوذ نماید.

از بهترین عایق های حرارتی و صوتی که خواص کاهش انتقال حرارت و کاهش شدت صوت را با هم دارا می باشند می­توان به پشم­های معدنی سنگ و سرباره اشاره کرد. به عنوان مثال اگر یک لایه از عایق پشم سنگ به ضخامت 5 سانتی متر و دانسیته حداقل 80 کیلوگرم بر متر مکعب درون دیوار به کار برده شود ضریب انتقال حرارت را به شدت کاهش داده و همچنین از نفوذ سر و صدا به میزان قابل ملاحظه ای کم کرده و ایجاد آرامش می­نماید. بنابراین اضافه نمودن عایق در دیوار­های ساختمان اثرات زیادی در جلوگیری از تبادل حرارتی و اتلاف انرژی و همچنین کاهش نفوذ سر و صدا خواهد داشت.

عایق چیست

عایق چیست ؟

انواع مصارف عایق های حرارتی و صوتی 

مورد اول کنترل گرما در خارج و داخل ساختمان می باشد. میزان تغییرات درجه حرارت پوشش های خارجی ساختمان در مناطق سرد سیر و مناطق گرمسیر کشور زیاد بوده و در این مناطق به مقدار عایق بیشتری نیاز است.

مورد مصرف دوم عایق گرم نگه داشتن سد هوابخار و جلوگیری از تعرق در ساختمان و نگه داشتن دما بالاتر از دما یا نقطه شبنم برای مناطق سردسیر می باشد.

مورد مصرف سوم عایق ایجاد آسایش بیشتر با گرم نگه داشتن دمای متوسط دیوار داخلی در زمستان و سرد نگه داشتن دمای متوسط در تابستان می باشد.

موارد مصرف چهارم عایق جذب مقدار قابل توجهی از ارتعاشات صوتی، جلوگیری از انتقال آلودگی صوتی در محل­های نزدیک به خط آهن، اتوبان­ها، مناطق مسکونی نزدیک به فرودگاه و … می باشد.

 

ذخیره انرژی

یکی از تصورات غلط مردم درباره مصرف انرژی این است که آنها فکر می کنند جایی که به طور مستقیم انرژی را مصرف می کنند (مانند انرژی الکتریکی جهت روشنایی و سایر مصارف) بیشترین اتلاف انرژی را دارد و این در حالی است که سرمایش و گرمایش بیشترین سهم مصرف انرژی را در ساختمان­ها دارند و می­توان گفت به علت نبود عایق کاری صحیح بیشتر از نصف اتلاف انرژی صرف گرمایش و سرمایش ساختمان­ها می­شود.

عایق کاری صحیح موثر­ترین راه برای کاهش هزینه های انرژی است. با استفاده از تکنیک­های بهره ­وری انرژی به خوبی اثبات شده است که 70 تا 90 درصد انرژی از انرژی اتلاف شده در ساختمان را که صرف سرمایش و گرمایش غلط ساختمان می­شود، می­توان صرفه جویی نمود.

یک سیستم طراحی و اجرای مناسب عایق کاری به سرعت نیاز به انرژی را کاهش داده و باعث کاهش هزینه­ ها می شود. یک ارزیابی انرژی از عایق کاری خاص می­توان میزان واقعی  پتانسیل صرفه جویی در هزینه­ ها را محاسبه کند. این مورد در تامین بار برودتی مورد نیاز در ساختمان­ها مقادیر قابل ملاحظه ­ای خواهد بود.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌هایمان را نیز مشاهده بفرمایید

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

09123188890

09121580034

02133970907

واتساپ: 09123188890

ایمیل: Silicon.nasuz@gmail.com

اینستاگرام: silicon.nasuz@

حجره اینترنتی: silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *