بلاگ

واشر چیست

واشر چیست

واشر چیست؟

اصطلاح واشر را می توان به صورت محاوره ای برای اشاره به اجزای سخت افزاری مانند واشر های بلویل یا تجهیزاتی مانند واشر های قطعات استفاده کرد. واشرها صفحاتی به شکل دیسک می باشند و دارای یک سوراخ مرکزی هستند که برای موارد زیر استفاده می شوند:

  • پشتیبانی از سیستم های اتصال مانند مجموعه پیچ
  • توزیع بار اتصال دهنده
  • به عنوان فاصله دهنده یا ایزولاتور
  • جلوگیری از شل شدن مونتاژ

این اجزا در طیف گسترده ای از مواد فلزی و غیر فلزی، قطرهای خارجی و داخلی و ضخامت های متناسب با بسیاری از کاربرد ها در دسترس هستند.

تعیین نوع بهینه واشر برای استفاده، تا حد زیادی به نیازهای سیستم بستگی دارد؛ زیرا هر نوع عملکرد های مختلفی را انجام می دهد.

شکل واشر اغلب مانند یک حلقه گرد است.قبل از بستن مهره و پیچ، آن را روی گل میخ یا پیچ قرار می دهیم. برای اطمینان از فشردگی اتصال پیچ و غیره استفاده می شود و از باز شدن مهره ها جلوگیری کرده و از شیارهای آن ها محافظت می نماید.

 

ویژگی‌های واشر

  • شکل / مدل های واشر
  • آلیاژ / جنس های واشر
  • ابعاد / اندازه های واشر
  • مارک های واشر
  • رنگ های واشر

 

روکش های واشر

واشرها از متریال و مواد مختلفی ساخته می‌شوند که محبوب ترین آنها فولاد کربنی گالوانیزه و فولاد ضد زنگ است.

فولاد کربنی قوی تر از فولاد ضد زنگ است، اما فولاد ضد زنگ مانند فولاد کربنی زنگ نمی‌زند یا خورده نمی‌شود. واشر فلزی دیگر شامل روی، مس، برنج و آهن است. همچنین می‌توانید واشرهای تخصصی مانند واشر پلاستیکی، واشر لاستیکی، واشر سرامیکی و واشر فنلی را پیدا کنید.

بسیاری از انواع واشر خاص وجود دارند که فراتر از استفاده عمومی هستند تا به جلوگیری از خوردگی کمک کنند، کاهش اصطکاک، نشتی، جداسازی، جلوگیری از شل شدن یا توزیع فشار، ظاهری زیباتر و به عنوان عایق در کاربردهای الکتریکی انجام وظیفه کنند.

در بازار، واشر در سایز های مختلف به صورت استاندارد موجود می‌باشد که بر حسب نیاز قطعه و نحوه نصب آن یکی از انواع مدل های واشر را انتخاب و خرید می‌کنیم. با این حال، انتخاب نوع مناسب واشر برای یک پروژه می‌تواند پیچیده تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد. این راهنما انواع بسیاری از واشرها و اهداف توصیه شده آنها را فهرست و شرح می‌دهد.

 

واشر چیستواشر چیست

مشخصات فنی واشر

جذب لرزش

انواع خاصی از واشرها وجود دارند که برای جذب لرزش طراحی شده اند. واشرهای ضد لرزش معمولاً از فلز ساخته نمی شوند. این واشر ها از یک ماده نرم مانند پلاستیک، لاستیک یا اورتان ساخته می شوند. مواد نرم مانند آن ها در جذب لرزش نسبت به مواد سخت از جمله فلز مؤثرتر هستند.

اگر از اتصال دهنده ای برای اتصال دو شی استفاده شود و یکی از آن اشیا به طور تهاجمی ارتعاش می کند، استفاده از واشر های ضد لرزش از آسیب شی دیگر محافظت می کند.

جلوگیری از ورود مایعات

نوع دیگر واشرها از ورود آب و مایعات جلوگیری می کند و اغلب در لوله های آب و اتصالات برای جلوگیری از نشت آب استفاده می شود. مانند واشرهای ضد لرزش، واشرهای آب بندی از یک ماده نرم ساخته می شوند که قادر به فشار کامل بر روی سطح جسم است.

پرکننده فضای خالی بین اتصال دهنده ها

همچنین می توان از واشرها به عنوان پرکننده فاصله یا فضای خالی استفاده کرد. به طور مثال رانش پیچ 4 اینچی به عمق 3 اینچ منجر به بیرون رفتن 1 اینچ نوک پیچ از پشت جسم می شود. یک راه حل ساده برای حل این مشکل استفاده از واشر است.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌هایمان را نیز مشاهده بفرمایید

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

09123188890

09121580034

02133970907

واتساپ: 09123188890

ایمیل: Silicon.nasuz@gmail.com

اینستاگرام: silicon.nasuz@

حجره اینترنتی: silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی,واشر چیست، پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد,واشر چیست، پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقالهريا، واشر چیست،

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *