بلاگ

درزگیر چیست

درزگیر چیست

درزگیر و انواع آن

درزگیر چیست,  انواع مختلفی دارد و برای پوشاندن درزهای باز و همچنین پر کردن حفره های خالی و چاله چوله های روی دیوارها یا کنار درب و پنجره ها استفاده می شود. بعضی از درزگیرها لاستیکی یا نواری هستند و اجرای آن ها توسط هر فردی امکان پذیر است. تنها کافی است که شکاف مورد نظر را پیدا کرده و نوار یا چسب را بر روی آن بچسبانیم.

بعضی از درزگیرها حالتی خمیری دارند مانند چسب آکواریوم. این مدل درزگیرها معمولا توسط افراد حرفه ای تر اجرا می شود و استحکام و قدرت چسبندگی و بستن درزها در این مدل ها بیشتر و بهتر از لاستیک ها و نوارها است. این مدل اول به شکل خمیری یا مایع روی درزها زده می شود و باید ساعاتی را تحمل کرد تا کاملا خشک شوند.

از درزگیرها تنها برای عایق بندی درب ها و پنجره ها استفاده نمی شود. گاهی برای عایق کاری اتومبیل ها، بسته بندی، پر کردن فضای میان دو قطعه کار و همچنین برای بستن نشتی تجهیزات صنعتی، لوله ها و ابزارهای دیگر استفاده می شود. ضمنا بعضی شرکت ها انواع متنوعی از درزگیرها را تولید می کنند که مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارند و می توانند برای مکان های گرم و کوره ها استفاده شوند.

بعضی دیگر تحمل دمایی بسیار پایین را دارند و بعضی از آن ها برای محیط های شیمیایی و اسیدی ساخته شده اند، چرا که در برابر این مواد خنثی هستند.

کاربرد نوار درزگیر چیست؟

نوار درزگیر به طور کلی یک نوار از جنس و با ضخامت های مختلف است که برای پوشاندن شکاف ها و درزها در مصالح مختلف استفاده می شود.پوشاندن درز میان در و پنجره ها،شکاف زیر در، نوارهای درزگیر با نام های تیپ یا طیف نیز در بازار شناخته می شوند.نوار درزگیر انواع گوناگونی دارند،در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم.
یک نوع نوار درزگیر که بسیار رایج است نوار درزگیری است که برای درزهای در و پنجره ها برای جلوگیری از ورود و خروج سرما و گرما استفاده می شود.این نوع نوار درزگیر از جنس فوم یا اسفنج هست . در ضخامت های مختلف در بازار یافت می شود.این نوع نوار می تواند چسب دار و بدون چسب باشد.

یک نوع نوار درزگیر عایق هست که غالبا به رنگ آبی است و برای پوشاندن دور لوله و کف شورها کاربرد دارد که در دو نوع برای پوشش گوشه های بیرونی و دور لوله ها و کف شورها کاربرد دارد.

یکی از انواع نوار درزگیر که استفاده رایجی دارد و در سیستم های کناف استفاده می شود،نوار درزگیر توری از جنس فایبرگلاس،کاغذی و فایبرگلاس می باشد که برای مسلح کردن،مسطح کردن و پوشاندن درزها در محل نصب و مونتاژ صفحات گچی که با بتونه درزگیر پر می شوند،استفاده می شود تا مانع ترک خوردن در اثر لرزش های ناگهانی در این صفحات شود و سطوح برای رنگ آمیزی و هر نوع پوشش دکوراتیو آماده شود.

از این نوع نوار درزگیر برای یکسان کردن سطوح گوشه ها نیز استفاده می شود تا از آسیب ها هنگام ضربه محافظت شود.این نوارها می توانند چسب دار یا بدون چسب،در نتیجه در نوع استفاده تفاوت خواهند داشت.

نوار درزگیر در سیستم کناف نقش بالایی دارد و به نوعی نقش استخوان بندی دارد. نوعی نوار درزگیر برزنتی هست که برای عایق کاری در صنایع لوازم خانگی،خودروسازی و… که با ورق های فلزی و کانال های فلزی سر و کار دارد استفاده می شود.

یک نوع درزگیر آلومینیومی نیز هست که سطح آینه ای دارد و رسانا می باشد و در عایق کاری با عایق های روکش آلومینیوم کاربرد دارد.
برای درزگیری و هوابندی عایق نیز از نوارهای الاستومتری با جنس یکسان با عایق استفاده می شود.
برای اینکه یک نوار درزگیر مناسب با کار خود را انتخاب کنید باید این موارد را در نظر بگیرید:طول و عرض نوار،سایز توری،وزن و جنس نوار،بسته بندی و میزان چسبندگی نوار درزگیر.

 جنس نوارهای درزگیر

نوارهای درزگیر انواع مختلفی دارند. این مدل درزگیرها تقریبا عمومی ترین و شناخته شده ترین نوع هستند. یک طرف این نوارها پلاستیکی یا از جنس کاغذ است و سمت دیگر چسبی است تقریبا چیزی شبیه به چسب های نواری با ضخامت و متریالی دیگر. برای استفاده از این نوار باید روکش بخش چسبنده را باز کرد و از همان سمت روی شکاف ها و درزها چسباند.

معمولا نوارها چندان مقاومت بالایی ندارند و برای بستن درزهای خارجی و بیرون محیط مورد استفاده قرار نمی گیرند. این نوارها یک راه حل کوتاه مدت برای بستن درزها هستند و هیچ وقت نمی توان مطمئن بود که سال ها برای شما کار کنند. اغلب پس از مدتی حالت چسبندگی آن ها از بین می رود و ور می آیند و از جای خود بلند می شوند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید..


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر

 

ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *