بلاگ

ورق و میلگرد پلی آمید چیست

ورق و میلگرد پلی آمید چیست

ورق و میلگرد پلی آمید چیست؟

اولین بار در سال 1928 این پلیمر توسط شرکت دوپونت (Dupont) پلی هگزا متیلن را تحت عنوان نایلون 66 تولید کرد.

پلی آمید ها (Polyamide) با نام اختصاری PA از جمله پلیمرهای پرکاربرد می باشند.

بعدها این پلیمر با وزن مولکولی بیشتر سنتز شد تا در سال 1983 تولید الیاف این پلیمر آغاز شود. از آنجایی که این پلیمر از واحدهای تشکیل دهنده آمید بدست آمد به اسم پلی آمید نام گذاری شد.

پلی آمید یک پلیمر نیمه کریستالی از خانواده تروموپلاست ها می باشد که ساختار زنجیره ای آن از گروه آمیدی تشکیل شده است. یعنی در آن یک اتم نیتروژن (N) با گروه عاملی کربونیل (C=O)پیوند دارد.

همچنین قیمت انواع پلی آمید PA6 ، PA66 ، PA6G و POM را می توانید در وب سایت سیلیکون نسوز مشاهده کنید.

 

ورق و میلگرد پلی آمید چیست

 

ساختار مولکولی انواع پلی آمید چیست؟

پلی امیدها پلیمرهایی هستند که حاوی پیوندهای تکراری آمید، -CO-NH- هستند. پروتئین ها نمونه هایی از پلی آمیدهای طبیعی هستند که وجود دارند. نایلون ها پلیمرهای بلوری شکل (کریستالی) هستند که معمولاً توسط میعان دی اکسید و دی آمین تولید می شوند.

انواع مختلفی از نایلون وجود دارد، و هر نوع اغلب توسط یک عدد توصیف می شود، مانند نایلون ۶۶ (PA 66). پسوندهای عددی به ترتیب به تعداد اتم های کربن موجود در ساختارهای مولکولی آمین و اسید اشاره دارند. گروه اسید -COOH با گروه آمین -NH2 واکنش نشان می دهند تا آمید تشکیل شود.

 

ابعاد و اندازه ورق و میلگرد پلی آمید

قبل از هر چیزی باید بدانید که پلی آمید هم بصورت طبیعی و هم بصورت مصنوعی وجود دارد. این ماده در واقع یک ابر مولکول بسیار مفید است که توانسته جای خود را در زندگی انسان باز کند.

این ماده در واقع از زنجیره های آمیدی مختلفی تشکیل شده است که بصورت مصنوعی و در طی فرآیند پلیمرازسیون تولید می شود. البته این ماده تنها از زنجیره های آمیدی ساحته نشده است بلکه ترکیبات دیگری نظیر پلی سدیم، ترکیبات آرامید و نایلون هم در آن یافت می شود.

این محصول هم بصورت ورقه و هم بصورت میلگرد یافت می شود که در ابعاد مختلفی تولید می شوند. این ابعاد در رابطه با نمونه های طبیعی پراکندگی بیشتری دارد اما در نمونه های صنعتی این گونه نیست.

ورق های پلی امید عموماً در ابعاد یک متر در یک متر ساخته می شوند و ضخامت آن ها نیز متغیر بوده و بین ۸ تا ۱۰۰ میلی متر است. میلگرد های پلی آمید نیز تنوع زیادی دارند که این تنوع بیشتر در مورد قطر آن ها می باشد. این قطر بین ۶ الی ۳۰۰ میلیمتر است اما طول آن ها عموما ثابت و در محدوده ی ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

 

مشخصات ورق پلی آمید چیست؟

  • مقاومت در برابر پیری در دماهای بالا و در دوره‌های طولانی
  • استحکام بالا و سفتی بالا
  • چقرمگی عملکردی حتی در دماهای پایین
  • مقاومت ذاتی در اشتعال
  • خواص دی الکتریک عالی
  • مقاومت در برابر سایش خوب
  • مقاومت شیمیایی برجسته
  • مقاومت بالا در برابر بنزین شیمیایی، چربی یا مواد معطر
  • مانع اکسیژن بالا

 

ویژگی‌های ورق پلی اتیلن

پلی اتیلن تقریباً کاملاً ضدآب است، اگرچه اجازه می دهد تا اکسیژن، دی­ اکسیدکربن و طعم­ دهنده‌ها از آن عبور کنند. این نوع ورق می‌تواند شفاف، نیمه ­شفاف یا مات باشد که آن را برای انواع عملکردها مفید می‌کند. ورق‌های پلی اتیلن معمولاً به صورت رول فروخته می‌شوند.

اگرچه در برخی از موارد، می‌توان افزودنی‌­­های مختلفی برای تغییر عملکرد به آن اضافه کرد. به عنوان مثال آن را ضدحریق یا ضد الکتریسیته ساکن نمود که (مناسب استفاده بر روی بردهای مدار چاپی می شود. این محصول، ضخامت‌­های مختلفی دارد که بر حسب گیج یا میکرون (استاندارد متریک اروپایی) اندازه­ گیری می‌شود.

هر چه گیج یا میکرون بالاتر باشد، ورق ضخیم‌تر است. ضخامت‌های مختلف بیشتر برای کاربردهای مختلف مناسب است. ورق پلی اتیلن سبک بسیار نازک (حدود 86 میکرون) است و اغلب به عنوان پوشش گرد و غبار یا برای محافظت در هنگام رنگ آمیزی یا اسپری استفاده می‌شود.

ورق پلی اتیلن متوسط حدود 125 میکرون است و برای محافظت عمومی و پوشاندن وسایل بزرگ مانند مبلمان مفید است. همچنین به عنوان محافظ کف هنگام رنگ­ آمیزی و تزئین، برای بسته­ بندی عمومی هنگام نگهداری یا جابجایی وسایل نیز خوب است.

 

ویژگی های ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید

ورق ها و میلگرد های پلی آمید ویژگی های بسیاری دارند که اگر بخواهیم مهم ترین و اساسی‌ترین آنها را برایتان شرح دهیم به صورت زیر می باشد :

میلگرد و ورق پلی آمید نیازی به روغن کاری ندارد و دلیل این امر این است که از خود روغن ساطع می‌کند که این مورد ویژگی بسیار مهمی به حساب می‌آید .

در برابر هرگونه نیروی سایشی و کهنه شدن این ورقه ها از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند و در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی از دوام بالایی برخوردار هستند.

از ورق پلی آمید در مواردی همچون قطعات ریل دار و کشویی استفاده می شود که علت این امر را می‌توان به ضریب اصطکاک پایین آن نسبت داد .

این ورق ها در برابر پارگی مقاومت کششی بالایی دارند و همچنین از نیروی تراکمی بسیار بالایی برخوردار هستند .
میلگرد پلی آمید را می توان به راحتی ماشین کاری کرد چراکه تراشه های موجود در آن در حین عمل تراشکاری به راحتی ریز و خرد شده و می شکنند.

میلگرد پلی آمید جایگزین خوبی برای ساخت قطعات فولادی مثل بوش، رینگ و چرخ دنده می‌باشد چرا که در برابر نیروی سایشی وضربه پذیری از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین قدرت اصطحکاک بسیار زیادی دارند.
در مقابل بخار و حرارت بسیار مقاوم هستند به طوری که در محدوده دمایی ۲۰۰ تا ۲۷۰ درجه سانتیگراد از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌های مارا نیز مشاهده بفرمایید.

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

 

شماره تماس :

۰۹۱۲۳۱۸۸۸۹۰
۰۹۱۲۱۵۸۰۰۳۴
۰۲۱۳۳۹۷۰۹۰۷
ایمیل : Silicon.nasuz@gmail.com
واتساپ: 09123188890
اینستاگرام : silicon.nasuz@
حجره اینترنتی : silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *