بلاگ

قطعات سیلیکونی تزریقی چیست

قطعات سیلیکونی تزریقی چیست

قطعات سیلیکونی تزریقی

قطعات سیلیکونی تزریقی چیست؟ لاستیک سیلیکون مایع یا به اختصار LSR در دهه ۱۹۷۰ میلادی کشف گردید و به سرعت بعنوان یکی از گزینه‌های ساخت قطعات و محصولات لاستیکی انتخاب گردید. وجه تمایز تزریق LSR باعث شده است تا جایگزین مناسب و بهتری برای سیلیکون‌های با دوام و حتی سایر ترموپلاست‌های تزریقی شود.

روش تزریق LSR گستره وسیعی از قطعات در حوزه‌های گوناگون همانند صنایع پزشکی، خودروسازی، نگهداری نوزاد، صنایع عمومی، هوافضا، الکترونیک و بسیاری دیگر از صنایع خاص را در بر می‌گیرد.

از آنجایی که تزریق به روش LSR مناسب برای قطعات با عمر بالا و کم می‌باشد، امکان استفاده از آن حتی در مراحل آخر نمونه‌سازی نیز میسر خواهد بود. همچنین این روش امکان ارزیابی دقیق‌تر مشخصات ماده برای تایید و تولید نهایی محصول را فرآهم می‌سازد.

قطعات سیلیکونی تزریقی چیست

قطعات سیلیکونی تزریقی چیست

مشخصات LSR چیست؟

در طول ۴۰ سال گذشته شرکت های بسیاری در صنایع مختلف به تولید قطعات لاستیکی خود با تزریق LSR روی آورده‌اند. تزریق قطعات LSR فرآیند تولید را ساده‌تر کرده و حجم تولید را نیز ضمن بهبود کیفیت تولید افزایش می‌دهد. امروزه LSR بواسطه ویژگی‌های منحصر به فرد خود، بعنوان یک ماده ایده‌آل برای نیازهای متعدد شناخته می‌شود.

 

ویژگی‌های LSR

سازگار با محیط زیست: بواسطه آزمایشات فراوان صورت گرفته، LSR سازگاری بسیار خوبی با محیط زیست و بافت انسانی دارد. در مقایسه با سایر مواد الاستومر، LSR در مقابل رشد باکتری‌ها مقاوم بوده و موجب تغییر رنگ و خوردگی سایر مواد نیز نمی‌شود.

همچنین LSR بدون بو و مزه بوده که می‌تواند استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا FDA را نیز اخذ نماید. این ماده می‌تواند توسط روش‌های متعددی همانند بخار، اتوکلاو، اکسید اتیلن، اشعه گاما و بسیاری از روش‌های دیگر استرلیزه شود.
قابلیت اعتماد: ویژگی بسیار خوب LSR در تحمل دماهای زیاد باعث شده است تا این ماده برای تولید قطعات مورد استفاده در درب موتور خودرو و سایر قطعاتی که نزدیک به موتور هستند گزینه ایده‌آلی باشد.

همچنین قطعات ساخته شده با پوشش لایه‌ای از LSR مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش داشته و ذوب نمی‌شوند، امری که یک مشکل جدی و اساسی در سایر قطعات پلاستیکی بشمار می‌رود.

مقاوم دربرابر مواد شیمیایی: ماده LSR در برابر آب، اکسیداسیون و برخی حلال‌های شیمیایی همانند اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد.

 

تزریق سیلیکون صنعتی

لاستیک سیلیکون مایع یک سلیکون بهبود یافته با پلاتین خالص با پایداری زیاد و توانایی مقاومت دربرابر دماهای بالا و پایین می‌باشد که به سبب خواص خود برای تولید قطعات در زمانی که کیفیت بالا احتیاج است ماده‌ای ایده‌آل است. به علت طبیعت ترمو استیت این ماده، قالب‌گیری تزریقی سیلیکون مایع نیازمند ملاحظات خاصی است.

از جهت شیمیایی، لاستیک سیلیکون از خانواده‌ ی الاستومتر‌های گرماسخت می‌باشد که دارای زنجیره‌ای اصلی از اتم‌های سیلیکون و اکسیژن پشت سر هم (و نه اتم‌های کربن) و گروه‌های کناری متیل یا وینیل می ‌باشند.

لاستیک‌های سیلیکون حدود ۳۰درصد از خانواده‌ ی سیلیکون‌ها را تشکیل می‌ دهند که آن‌ها را بزرگترین گروه از این خانواده می‌کند. لاستیک‌های سیلیکون خواص فیزیکی خود را در محدوده‌ ی وسیعی از دماها حفظ می‌کنند و وجود گروه‌های متیلی در این مواد آن‌ هارا به شدت آبگریز می‌ کند.

کاربردهای معمول لاستیک سیلیکون مایع محصولاتی هستند که نیاز به دقت بالا دارند مانند آب‌ بند مکانیکی، اجزای آب‌بندی، اتصالات الکتریکی، محصولاتی که برای نوزادان تولید می‌ شوند که سطح نرم و صاف مطلوب است مانند شیشه شیر. مصارف پزشکی، ساخت مولاژهای بدن قسمت‌های مختلف بدن برای مصارف آموزشی پزشکی و همچنین وسایل آشپزخانه مانند قالب‌های شیرینی پزی، کاردک و غیره. گاهی لاستیک سیلیکون داخل قطعات دیگر که از پلاستیک ‌های دیگر ساخته شده ‌اند اُوِر مولد می‌ شود.

 

موارد استفاده قالب سیلیکونی

این قالب ها، مقاومت بالایی در برابر حرارت و سرما داشته، دارای قابلیت رنگ پذیری و دارای خواص الکتریکی و مکانیکی مناسب هستند. این نوع قالب های سیلیکونی در صنایعی مانند ماشین سازی، الکتریکی، مهندسی، ساخت و ساز و صنعت ریخته گری کاربرد دارد.

موارد استفاده ی این نوع از قالب ها:

  • ساخت قالب های ریخته گری
  • ساخت قالب های سرامیکی و واشر سازی
  • قالب چاپ گرم و طلاکوب
  • تولید قالب برای قطعات آلیاژی و جواهرات مانند طلا، نقره و …
  • امکان بهره گیری در صنایع متعدد از جمله صنایع غذایی، پزشکی و صنایع دارویی

 

انواع دستگاه تزریق پلاستیک

اگر قصد دارید با انواع دستگاه تزریق پلاستیک آشنا شوید بهتر است بدانید که این دستگاه در دو نوع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود که نمونه اول آن دستگاه هیدرولیکی و نمونه دوم آن دستگاه برقی یا هیبریدی می باشد. لازم به ذکر است بدانید که دستگاه‌ های هیدرولیکی در سال ۱۹۳۰تولید و به بازار عرضه شده است، البته تا به امروز تغییرات بسیار زیادی در تولیدی این نمونه دستگاه تزریق پلاستیک ایجاد شده است، برای مثال بهتر است بدانید که بسیاری از ضعف های این دستگاه پوشش داده شده و به مزایای آن اضافه شده است.

دستگاه تزریق پلاستیک نمونه دیگر هم دارد که آن نمونه برقی یا هیبریدی می باشد.

توجه داشته باشید که این دستگاه در سال ۱۹۸۴ توسط کشور ژاپن تولید و به بازار عرضه شد، دستگاه هیبریدی تزریق پلاستیک هیچ نوع آلودگی روغنی ندارد و می توان گفت که این گونه از دستگاه برای محیط زیست بسیار مناسب می باشد. در ثانی به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر لوازم پزشکی مانند سرنگ، ظرف های پتری در سایز کوچک متوسط توسط این دستگاه تولید می‌شود چون این دستگاه دارای دقت بسیار بالا می باشد.

 

ویژگی های قطعات سیلیکون تزریقی

ویژگی های بی نظیر این ماده سبب شده است که قطعات سیلیکونی متفاوتی از آن ساخته شود. برای مثال چون که این ماده کاملاً بی بو و بی مزه است در ساخت قطعات و لوازم مورد نیاز در صنایع غذایی از آن استفاده شده است. همچنین از دیگر ویژگی برجسته قطعات سیلیکونی این است که می توانند مقاومت بسیار عالی در شرایط نامطلوب آب و هوایی داشته باشند. بنابر این می توان قطعات ساخته شده توسط این ماده را در هر نوع شرایط جوی استفاده کرد بدون این که کوچکترین آسیبی ببینند. از دیگر ویژگی آن خاصیت رنگ پذیر بودنش است که باعث شده است تا بتوان از طیف وسیعی از رنگ ها برای زیبایی قطعات سیلیکونی استفاده نمود .

مقاوم در برابر سرما ، گرما و ضد آتش بودن از دیگر عواملی است که سبب شده است که وسایلی که با این ماده ساخته می شوند جزو وسایل پرکاربرد در اکثر مشاغل باشند.

در ادامه به بیان برخی از ویژگی های قطعات سیلیکونی می پردازیم:

  • این قطعات عمر و ماندگاری بالایی دارند.
  • قابلیت رنگ پذیری داشته و در شرایط مختلف آب و هوایی می توانند استفاده شوند.
  • در برابر ازن هوا از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشند.
  • قطعات ساخته شده با این ماده از عایق الکتریکی خوبی برخوردار هستند.
  • ضد آتش بودن و مقاومت بالا در برابر حرارت و برودت و هم چنین پایداری شیمیایی از دیگر خاصیت های این ماده است.
  • در برابر اشعه فرابنفش خورشید مقاومت خوبی دارند.
  • مزه و بو ندارند و رسانش گرمایی پایینی دارند. همچنین لرزه گیر مناسبی نیز هستند.

 

و در آخر

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم که دیگر وبلاگ‌های مارا نیز مشاهده بفرمایید

و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع ورق نسوز آزبست با مجموعه سیلیکون نسوز تماس بگیرید.

 

شماره تماس :

09123188890

09121580034

02133970907

واتساپ: 09123188890

ایمیل: Silicon.nasuz@gmail.com

اینستاگرام: silicon.nasuz@

حجره اینترنتی: silicon-nasuz-parsian

ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر


سیلیکون نسوز چیست؟, تولید پروفیل تی شکل سیلیکونی , تولید شیلنگ سیلیکونی , تولید پروفیل سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی یوشکل , پروفیل سیلیکونی شیاری , پروفیل سیلیکونی آلمانی بادشونده, پروفیل سیلیکونی نسوز, تولید نوار آبندی, تولید نوار آبندی سیلیکون اسفنجی, شیلنگ های سیلیکونی, پروفیل سیلیکونی نسوز, شیلنگ سیلیکونی,ورق نسوز, کاسه نمد, پارچه نسوز, ورق فیبری, ورق سیلیکون, ورق ارتالون, ورق پلی آمید, ورق پلی اتیلن, ورق اسفنجی, نوار لاستیکی ساده, نوار لاستیکی منجید دار, نوار لاستیکی ضد اسید, نوار لاستیکی ضد روغن , نوار لاستیکی ضد سایش, نخ های گرافیتی, نخ تفلنی,بهترین تولید کننده سیلیکون نسوز در تهران, نوار تسمه نقاله, قطعات سیلیکونی تزریقی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *